Нов технически проблем ще забави влизането в експлоатация на нови пътнически самолети Boeing 737 Max, съобщава CNN.
Това е пореден удар за компанията, която беше принудена да приземи десетки машини, след като парче от фюзелажа на една от тях се откърти по време на полет и по чудо не се стигна до трагедия.
Новите главоболия за Boeing са причинени от подизпълнителя Spirit AeroSystems, който е установил, че две от дупките по фюзелажа може да не са били пробити според заложените стандарти.
"Макар потенциалната ситуация да не представлява непосредствен риск за безопасността на полетите и всички 737 да могат да продължат експлоатацията си, смятаме, че ще трябва да преправим около 50 недоставени самолета", пише в съобщение до служителите на Boeing началникът на гражданския бизнес на компанията Стан Диъл.
Евтиното излиза скъпо
Както отбелязва CNN, в опитите си да намали разходите, през последните години легендарният авиопроизводител стана все по-зависим от подизпълнители. Spirit AeroSystems, например, правят фюзелажи и кабини и така Boeing извършва само финалното сглобяване.
Заради забавяния, технически проблеми и дефекти със 737 Max и 787 Dreamliner, Boeing натрупа загуби в размер на 26,7 млрд. долара за период от 5 години.
През 2023 г. компанията е "на червено" с 2,2 млрд. долара.
Жълт картон
На фона на всевъзможните проблеми, Boeing получиха официално предупреждение и от един от най-важните си клиенти. Пред FT президентът на Emirates Тим Кларк заяви, че времето, в което самолетостроителят трябва да изчисти своята репутация, изтича.
По думите му има "прогресивен спад" на качеството при Boeing, като той се дължи на поставянето на печалбите пред инженерните постижения: "Трябва да преразгледат производствените си процеси, за да няма "икономии". Това е последният им шанс".
Кларк е едно от най-големите имена в авиобизнеса и е начело на компания, която през ноември поръча от Boeing 95 самолета модел 777 и 787 за 52 млрд. долара. Такъв клиент винаги е прав.
Шефът на United Airlines Скот Кирби също заяви през миналия месец, че авиокомпанията му вече прави планове, които може да не включват Boeing. Много други висши мениджъри на авиокомпании са на подобно мнение, макар и не толкова публично.