Apple нае дългогодишен изпълнителен директор на автомобилната компания Ford Motor, което вероятно е знак за това, че компанията отново засилва стремежите си за производство на електромобили. Технологичният гигант е наел Деси Уйкашевич, пише Bloomberg. Тя работи във Ford от 1991 г., като последно е заемала поста на директор по автомобилната безопасност. Преди това тя се е занимавала с инженерна дейност интериори, екстериори, шасита и електрически компоненти за много модели на Ford.
Работила е върху моделите Ford Escape, Explorer, Fiesta и Focus, както и Lincoln MKC и Aviator, според профила и в LinkedIn. Помага за разработването на нови електрически превозни средства за автомобилния производител
Междувременно от Ford заявиха, че Уйкашевич вече не работи за автомобилния производител. Уйкашевич беше един от най-високопоставените мениджъри във Ford.
Привличането на Уйкашевич предполага, че Apple продължава да се стреми към разработка автономна кола. Екипът за управление на проекта е почти изцяло сменен, откакто беше управляван от Дъг Фийлд, който е изпълнителен директор, напуснал Ford миналата година.
Създаването на електрическа самоуправляваща се кола се разглежда като "следващото голямо нещо" за Apple - нова категория. Но проектът претърпя множество промени, откакто стартира преди около седем години.
Освен напускането на Фийлд, Apple загуби ключови мениджъри, отговарящи за хардуерното инженерство, роботиката и сензорите. В някои случаи високопоставени инженери напускат, за да се присъединят към стартиращи компании за летящи таксита например.
След като Фийлд напусна, компанията назначи ръководителя на Apple Watch и Кевин Линч начело на проекта. Линч е уважаван мениджър по софтуерно инженерство, но преди това не е ръководил разработката на превозно средство.
Един Apple автомобил ще постави компанията в конкуренция с компании като Tesla и Lucid Group, както и с традиционните автомобилни производители, които се надпреварват да представят електрически превозни средства. Напоследък Ford полага много усилия за електрифициране на автопарка си и най-вече най-продаваното превозно средство в Америка: пикапа F-150.
Настоящата надежда на Apple е да направи напълно автономна кола и да премахне както традиционния волан, така и педалите. Компанията е фокусирана върху разработка на предпазни механизми.
Миналата година Apple нае Улрих Кранц, бивш изпълнителен директор на BMW и бивш ръководител на стартиращата компания Canoo. Стюарт Бауърс, бивш изпълнителен директор на Tesla, който е работил върху софтуер за самостоятелно шофиране, и Джонатан Сайв, бивш мениджър в Tesla, Waymo и BMW, също са наети от Apple.