Една от най-големите вериги супер маркети обяви мащабни промени в политиката си за пакетиране на хранителни продукти в опита си да намали изхвърлянето на такива.
Британският гигант Tesco обяви, че ще премахне обозначението "най-добър до" от 70% от опакованите си продукти. Като причина за това решение от компанията посочват, че потребителите изхвърлят голямо количество храни, които все още са годни за употреба и не са развалени.
Проблемът е свързан, че често се получава объркване между двата надписа "най-добър до" и "използвайте до". Изследване на британската National Federation so Women"s Institutes показват, че по-малко от половината от анкетираните знаят точното значение на обозначението "най-добър до".
Продуктите с надпис "използвайте до" могат да бъдат опасни за здравето след посочената дата, докато при тези с "най-добър до" вкусовите качества се влошават леко след дадената дата.
Изхвърлянето на храни е един от големите проблеми на компаниите, които продават бързооборотни стоки, а веригите трудно се борят с него.
Скоро публикуван документ на The Center of Biological Diversity са изследвани различните вериги и тяхната способност да се справят с него. Нито една от изследваните такива не получава оценка А, която е най-високата в класацията. Най-добре се представя Walmart с оцента В.
Освен Tesco и друга британска компания има политика в тази посока. Co-operative Group продава някои от продуктите след датата посочена в категорията "най-добър до" на много ниски цени и дарява такива продукти на благотворителни организации.