През 2022 г. смартфоните станаха още по-скъпи, доставките и производствата в Китай продължиха да срещат затруднения, а резултатът от всичко това е спад в продажбите и приходите за производителите. 

Apple, iPhone, Китай и какво губи компанията заради протестите срещу COVID ограниченията

Закъснял iPhone и милиарди загуби - равносметката за Apple в Китай

Ситуацията се влошава

Последният доклад на агенцията Counterpoint Research съобщава за спад от 12% в глобалните продажби на телефони през третата четвърт на 2022 г. и спад в общите приходи от около три процента. 

Големият спад в продажбите е компенсиран с повишение на средната продажна цена на смартфоните, като телефоните на Apple са се продавали на около седем процента по-висока цена, а тези на Samsung са били с около два процента по-скъпи. 

Снимка 586652

Източник: Apple

Цели 42% от приходите от смартфони са отишли при Apple, докато при продажбите на телефони на Samsung представляват 18.3% от всички приходи от смартфони. 

Продажбите на 5G устройства бележат добър ръст от 11%, като портфолиото със сгъваеми телефони на Samsung също се радва на страхотен, почти двоен ръст в продажбите. 

Общите приходи на Samsung обаче са намалели с около четири процента, докато тези на Apple са нараснали с 10%. 

Снимка 583662

Източник: Samsung

Двете компании са поели около 60% от общите приходи, а след тях на трето място се нарежда Xiaomi, която регистрира четири процента по-високи приходи спрямо миналата година и ръст в средната продажна цена на телефоните си от 14%. 

На четвърто и пето място са респективно китайските марки Oppo и Vivo, които за съжаление бележат спад както в приходите, така и в средните цени на продуктите им. 

Samsung и настъпи ли моментът сгъваемите смартфони да се превърнат в масов избор

Ще станат ли сгъваемите смартфони масов избор

Отвъд революцията

Тъй като двете марки разчитат основно на родния китайски пазар, спадът при тях е ясно свързан с COVID рестрикциите, които Китай продължава да налага.