"БДЖ - Товарни превози" и КНСБ се договориха за увеличение на заплатите в дружеството с 144 лева. То влиза в сила от началото на годината, а в средата на 2025-а се очаква допълнително увеличение. Така ще се достигне до договорения с Колективен трудов договор ръст от 15, съобщиха за Money.bg от държавните железници.

Променя ли се БДЖ?  Държавното дружество закупува още 5 влака Skoda, развиващи 160 км/ч

Променя ли се БДЖ? Държавното дружество закупува още влакове, развиващи 160 км/ч

Модерните влакове се движат по релсите на няколко европейски държави

Като парично изражение за момента са предвидени 7 милиона лева допълнително за заплати, като средствата идват от приходите на "БДЖ - Товарни превози". За следващото увеличение обаче ще се оптимизират разходите, като вече се преговаря за съкращаване на административния състав.

Снимка 691781

Източник: iStock

Средната работна месечна заплата в "БДЖ-Товарни превози" е в размер на 2282 лева. За савнение, в "БДЖ-Пътнически превози" е  2117 лева.  В "БДЖ-Товарни превози" общият брой на работните места е 2354, като по данни от края на миналата година незаетите щатни бройки са 305.

Снимка 659131

Източник: БДЖ

Надеждите за по-добър влаков превоз

Ситуацията с държавните влакове от години изглежда най-зле при пътническия превоз. Именно там са и големите надежди на хората за предстояща промяна. Задаващата се частна конкуренция и закупуването на по-модерни и по-бързи влакове засилват очакванията.

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Частни влакове до поне 5 дестинации: Пловдивската "Пимк" със заявка да промени модела на жп превозите у нас

Конкурентът на БДЖ казва, че ще има по-модерни и по-бързи пътнически влакове. Кога ще потеглят?

Когато превозът с пътнически влакове действа на пазарен принцип, а не с държавна субсидия, тогава нещата ще се променят, смята председател на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

"В България това ще стане, когато по линията София, Пловдив, Бургас влакът пътува със 160 км/ч."

Според експерта частните превози не гарантират задължително по-добра услуга, но пък може да доведат до по-бърза положителна промяна на държавните.

БДЖ остава монополист при превоза на пътници още една година - какви са причините

БДЖ остава монополист при превоза на пътници още една година - какви са причините

България беше поела ангажимент пред Брюксел от 1 януари 2025 г. с монопола да се приключи

Вече е ясно, че монополът на Българските държавни железници е напът да приключи, но ще трябва да почакаме още малко. Държавното дружество "БДЖ-Пътнически превози" всъщност остава монополист в обществената услуга за железопътен превоз на пътници още поне около една година.

Това става факт, след като изтичащият 15-годишен договор с националния превозвач беше удължен извънредно през есента на миналата година. Причината за това действие беше липсата на готовност да бъде обявена и приключена новата обществена поръчка за възлагане на дейността.

Данните показват, че годишно с железопътен транспорт в България се превозват над 30 милиона пътници. Обслужват се 678 гари в населени места на територията на цялата страна с над 500 влака ежедневно.