Скоро монополът на Българските държавни железници приключва. Настоящият договор за превоз на пътници между "БДЖ Пътнически превози" и държавата изтича в края на тази година, а първата задаваща се конкуренция е в лицето на пловдивската компания "Пимк", която получи лиценз за жп превоз на пътници от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".
"Ние ще имаме по-модерни и по-бързи влакове и ще направим този тип пътуване желано по начина, по който е в много европейски страни. Първата естинация, която искаме да стартираме е от София до Бургас със спирки в Пловдив и Стара Загора, като имаме идея за още поне четири трасета в България", заявиха за Money.bg от пловдивската компания.
Източник: "Пимк"
Дейността на дружеството ще се извършва чрез фирмата "Пимк Рейл Експрес" ЕООД, която бе учредена и вписана в Търговския регистър през април тази година.
Първият частен пътнически влак до морето още до края на 2024-а
От "Пимк" ни споделят, че искат да обслужват железопътните трасета у нас с експресни влакове, развиващи по-висока средна скорост от влаковете на БДЖ. Машините на частните влакове ще могат да се движат с до 160 км/ч. Плановете на транспортната компания са да пуснат първия частен влак до морето още до края на тази година. Той ще се движи до Бургас, през Пловдив и Стара Загора.
В случай, че бъдат одобрени и ако нещата вървят в срок, през 2027 година частни влакове ще се движат по следните български трасета:
- София - Перник - Радомир
- Карнобат - Варна
- Пловдив - Асеновград
- София - Горна Оряховица - Шумен - Варна
- София-Пловдив-Стара Загора-Бургас
"Моделът на железопътните превози в България трябва да се промени, да бъде разчупен и българите да могат да получат качествено обслужване, което е достойно за 21-и век. В наше лице вече ще има реална конкуренция на пазара, освен това ще предложим една наистина качествена услуга", коментира Пенко Несторов, който е управител на "Пимк Рейл Експрес".
Източник: iStock
В настоящия момент от пловдивското транспортно дружество водят активни преговори за наемане и покупка на нови локомотиви и вагони.
"Планираме да извършим пътнически превози с подвижен състав, включващ два електрически локомотива Сименс Смартрон и шест реновирани пътнически вагона, които ще бъдат наети от свързаното дружество Ай Пи Транс АД, което е част от "ПИМК Рейл Експрес" АД."
Бизнес моделът на компанията не предвижда да се излезе на печалба в кратки срокове, защото секторът на железопътните превози е силно консервативен, а инвестициите са дългосрочни.
Vlady
на 09.09.2024 в 11:25:53 #2Между Мездра и Горна Оряховица в момента по-голямата част от трасето позволява 110-120 km/h с два кратки участъка 130, за 160 ще трябва обновяване на сигнализацията, което надали ще стане в близко бъдеще. Все пак при по-малко спирания и пълноценно използване на всички участъци над 100 km/h е напълно възможно времепътуване от София до Варна под 7 часа, което ще е реална конкуренция на автобусите.
iliev_72
на 26.08.2024 в 11:12:23 #1Няма значение какви влакове имате ! Като инфраструктурата е в окаяно състоене всички ще сте еднакво бавни !