Берлинският стратъп Nox планира да пусне нови нощни влакове, които да бъдат алтернатива на полетите на къси разстояния. Първите композиции ще тръгнат през 2027 година от Амстердам, като целта на компанията е мрежата да се разрасне до 100 ключови града в Европа през 2036 г., обявиха основателите ѝ Янек Смала и Тибо Констан, които имат голям опит в сектора.

Снимка 721440

Източник: Nox

По-голям комфорт

Според плановете вагоните няма да имат купета със седалки, а единствено частни кабини с легла и работен кът. Цената за единично легло ще бъде 79 евро на нощ, а за двойно - 149. Някои от тях ще имат и панорамна гледка от прозореца.

Идеята на компанията е да привлече хората, които пътуват със самолет на къси разстояния, като им предлага по-голямо удобство на по-ниска цена. Макар придвижването с влак да отнема повече време, от Nox смятат, че то може да бъде оползотворено по-добре. Така пътуващите ще спестят не само от по-скъпия билет за самолет, но и от разхода за нощувка.

Основното предимство на услугата е уединението, което не може да бъде осигурено в останалите публични видове транспорт, включително останалите нощни влаковете. В тях обикновено пространството е по-малко и често пътниците трябва да делят купето с непознат.

Клиентите ще имат възможност да си закупят храна на място, но все още не е обявено дали ще има вагон-ресторант, или ще се предлага мобилно.

Другото предимство е намаляване на полетите, които значително замърсяват атмосферата. Според проучване на Greenpeace от 2024 г. между главните европейски градове има почти шест пъти повече директни полетни връзки, отколкото директни влакови.

От София до Солун за 90 минути и до Варна за 2 часа? Мисията е възможна с проект за високоскоростни влакове

От София до Солун за 90 минути и до Варна за 2 часа? Мисията е възможна с проект за високоскоростни влакове

Пред Money.bg говори предприемачът инж. Румен Марков

Конкуренция

В последно време нощните влакове отново бяха поставени на фокус. Европейската комисия планира пилотен проект под името "Европейско метро", целта на който също е да редуцира полетите на кратки разстояния.

Железопътно компании като Deutsche Bahn, SNCF, European Sleeper, Eurostar и Virgin обявиха не само пускане на повече нощни влакове, но и на нови дневни линии.

Стартирането на Nox в Амстердам е от ключово значение. През 2022 година в Нидерландия билетите за влакове са били 50% по-скъпи, отколкото тези за полетите, посочва проучване на Greenpeace. Именно подобни практики насочват пътниците да изберат по-бързото пътуване със самолет пред железопътния транспорт.

Нова бизнес ниша? Европа залага на нощните влакове

Нова бизнес ниша? Европа залага на нощните влакове

Бонус за пътуващите е опростената дигитална резервация