България трябва да подпише споразумение с чешката компания Skoda за купуването на още пет към вече поръчаните 20 модерни влака. Новите пет композиции ще бъдат финансирани по програмата "Транспортна свързаност" на ЕС, за разлика от предишните, които са по "Плана за възстановяване и устойчивост", уточниха за Money.bg от Министерството на транспорта и съобщенията.
"Това стана възможно след преговори с Европейската комисия, която да одобри включването на проект за нов подвижен състав към програмата "Транспортна свързаност 2021-2027."
Новите влакове са с по 300 места и могат да развиват скорост от 160 км/ч.
"Именно това е и възможната скорост, която ще поддържат строящите се в момента нови трасета по ЖП линия 1, включваща трасето Калотина - Капитан Андреево и по линията София - Бургас", коментират от БДЖ.
Източник: cd.cz
България подписа договор с Skoda за доставката на 20 мотрисни влака (с опция за още пет) за малко над половин милиард евро. Те ще бъдат платени от ЕС и ще бъдат у нас до две години.
Припомняме, че новите 5 влака, заедно с предварително договорените още 20 в поръчка на сотйност половин милиард лева, са от модела 7Ev в модификации RegioPanter с по четири вагона. Всеки от тях ще разполага с 300 места, ще бъде климатизиран и ще бъде несравнимо по-икономичен, удобен и тих от използваните в момента у нас. Договорът включва и поддръжка за 15 години, т.е. до 2040 година.
Новите влакове са изцяло климатизирани, с WiFi на борда и видео наблюдение отвътре и отвън. Те са с частично ниски подове за улеснено качване и слизане. Разполагат със зони за инвалидни колички, бебешки колички и велосипеди. В технологично отношение поддържат системата ETCS Level 2, отговаряща на най-високите изисквания на ЕС за безопасността на ЖП транспорта. В зависимост от броя на вагоните мощността на модела 7Ev е от 1850 до 3700 к.с., а масата - от 106 до 242 тона.
Влаковете RegioPanter се използват в Чехия, Словакия, Латвия и Естония, като Skoda е произвела над 150 от тях и има поръчки за още толкова.