Чешката компания Skoda се оказва единственият кандидат за доставката на нови влакове за метрото в София. Търгът на стойност 140 милиона лева без ДДС бе стартиран от общинското дружество "Метрополитен" в началото на юни, като се очаква доставката на още осем мотриси. Компанията е собственост на чешката група PPF, която у нас притежава телекома "Йетел" и медийната група бТВ.

Въпреки удължения срок за момента чехите са единствените желаещи, потвърдиха за Money.bg от пресцентъра на "Метрополитен".

"С пуска в експлоатация на новата метростанция, разположена между станции "Сливница" и "Обеля", ще бъде намален интервала за движение на влаковете по втора метролиния, което се налага поради нарасналия поток от пътници в пиков час.

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Говори директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев

Това, заедно с налагащото се частично намаление на интервалите на линии 1 и 4 в пиков час, ще е възможно благодарение на новите 8 влака. За да се гарантира бъдещото ефективно функциониране на първа, втора и четвърта линии, се предвижда пуска на новата станция да съвпадне с доставката на новите влакове", обясняват от общинското дружество.

Консорциум с участието на "Шкода Транспортейшън" и "Шкода Вагонка" са подали оферта, но ценовото им предложение все още не е ясно. Ако офертата на дружеството бъде одобрена, компанията ще достави общо 16 метровлака за подземната градска железница на българската столица.

Снимка 448528

Източник: Фейсбук

Кои маршрути ще обслужват новите влакове на метрото?

Закупените нови чешки 8 мотриси трябва да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Те ще са допълнение към договорените през 2023 година 16 метровлака, доставени от Skoda и Siemens Mobility.

"През последните две години пътниците в софийското метрото се увеличиха с над 20%, като съществуващите линии се разширяват. Именно това е и основната причина за пускането на втора поред поръчка за нови метровлакове, които трябва да намалят интервалите за чакане на пътниците", коментират от "Метрополитен".

Стойността на влаковете, съгласно проведената открита обществена поръчка, възлиза на 68,5 милиона евро, а срокът на договора е 3 години: 2023 - 2026 година.

Кварталите, към които ще се разширява метрото

Както Money.bg вече писа, през юни тази година стана ясно, че следващото разширение на столичното метро касае връзките с Околовръстния път на София. Става въпрос за отсечката от метростанция "Люлин" до бул. "Петър Дертлиев". Това са две метроспирки, една от които междинна - между булевардите "Панчо Владигеров" и "Петър Дертлиев" и една на кръстовището между булевардите "Петър Дертлиев" и "Царица Йоанна".

"Това е част от подготовката за следващото по-нататъшно разширение на метрото. За конкретното разширение има одобрен общ устройствен план, но в неговите рамки трябва да бъде "закрепено" регулационно това трасе", заяви за БНТ директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.

Предвижда се този участък от столичното метро да обслужва втори и трети микрорайон на "Люлин", а също и частично първи микрорайон.

В момента най-големият квартал на София има само две метростанции. С новото разширение ще бъдат обслужени над 28 000- 30 000 души допълнително, като по-далечните прогнози са за 35 000 души.

Трасето на тази част от метрото минава изцяло под регулационно определения булевард "Царица Йоанна", затова не се предвижда отчуждаване на частни имоти. Булевардът, в момента има изпълнено само южно платно и трябва да бъде изпълнено, заедно с метрото и северното платно.

Още тази година ще започне строежът на междинна метростанция между спирките "Сливница" и "Обеля", където се прави жп гара, има предвидена и автогара. Стойността на този проект е около 43 милиона лева. Метростанцията ще бъде разположена под пероните на жп гарата и изходите ѝ ще излизат, именно на тях.

Разширението на метрото към "Студентски град" ще бъде след метростанция "Витоша", посочи още проф. Братоев. Трасето ще минава под бул. "Черни връх", ще пресича "Симеоновско шосе" и ще "влезе" в "Студентски град". Прогнозното натоварване на тази отсечка е от 45 000 пътници.

Строeжът на метрото през "Гео Милев" и "Слатина" започва скоро, но няма да завърши толкова скоро

Строeжът на метрото през "Гео Милев" и "Слатина" започва скоро, но няма да завърши толкова скоро

Работата по новото трасе трябва да стартира още този месец