След опасения за отлагане, протест и жалба на част от жителите на кварталите "Гео Милев" и "Слатина", работата по новото трасе на метрото най-накрая ще започне. Същинската строителна дейност е предвидена за края на ноември, заяви за Money.bg директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Снимка 626145

Източник: фейсбук Йорданка Фандъкова

Откъде ще минава метрото?

Отклонението на третия лъч на метрото е след станция "Орлов мост" към Военна академия, ж.к. "Гео Милев", "Слатина", зала "Арена София" и "Цариградско шосе" при Окръжна болница.

"Строителната площадка за разширението към "Слатина" беше открита на 24 октомври, но в края на ноември започва същинската работа, поясни директорът на "Метрополитен".

Има ли "светлина в тунела"? Разширяването на метрото през квартал "Гео Милев" може да се забави

Има ли "светлина в тунела"? Разширяването на метрото през квартал "Гео Милев" може да се забави

Проблеми дебнат отвсякъде

Срокът за изпълнение на договорите вече тече, като финансирането е осигурено от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", каза още Братоев. Той съобщи, че тунелната машина ще тръгне от бул. "Цариградско шосе".

"Още другата седмица започваме подготвителните дейности, които включват нова организация на движение по локалното платно на "Цариградско шосе". Предвижда се да има обход за градския транспорт", обясни Братоев.

Трасето по това направление ще е с дължина около 6 км. и по него ще има шест станции. Столичната община избра строителите на тунелите и спирките. Това са компаниите "Трейс Груп Холд" и "Монолит София".

Кога ще е готов новият участък?

38% от дейностите на вече строящия се 3-километров участък с три метространции от ж.к "Хаджи Димитър" към ж.к. "Левски" са извършени. Първата нова е при стадион "Георги Аспарухов". Другите две се намират в ж.к. "Левски".

Удължаването на този участък от третия диаметър се очаква да приключи през лятото на 2025 година. След построяването му още 45 000 софиянци ще могат да ползват метро.

Според първоначалните планове, цялото ново трасе на метрото трябваше да бъде готово през 2026 година. Това обаче няма да се случи, защото забавянето вече е неизбежно. Добрата новина е, че ако всичко върви по план, финализирането ще е само година по-късно от предвиденото.

"Крайният срок за пускането на новия участък на метрото е 2027-2028 година", заяви инж. Стоян Братоев.

Според очакванията, когато отсечката бъде готова, 560 хиляди пътници на дневна база ще се придвижват със софийското метро, което ще увеличи поне с 1,5 пъти броя на ползващите го.

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Говори директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев