Читатели на Money.bg, живеещи в столичния квартал "Гео Милев", са притеснени от изграждането на новото разклонение от линия 3 на софийското метро. Опасенията им са, че подземната железница, която ще минава по трасето от Военна академия, през "Слатина" към Цариградско шосе, ще застраши сградите по улица "Гео Милев".

Друга част от живеещите в района обаче искат новата линия да бъде изградена в срок, но се опасяват, че това няма как да се случи, защото строителните дейности се бавят и както те казват - "проблеми дебнат отвсякъде".

Дълбочината на метрото е около 20 метра и според мнението на инженерите "не застрашава по никакъв начин сградите в района". Директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев също е категоричен, че повод за безпокойство няма.

В случай на нови протести и подписки от страна на жителите на "Гео Милев" обаче, строежът може и да се забави. Други причини за вероятното забавяне са жалби в съда жалба, както и бавеща се поръчка за тунелопробивна машина.

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Говори директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев

"Трасето на метрото не минава под сгради и тротоари, то е изцяло под пътното платно и е на дълбочина от 18 - 20 метра". В досегашни участъци подземната железница е прокопавана под сгради на 7 - 8 метра дълбочина, но в новото трасе няма такива. Хората наистина няма от какво да се притесняват", коментира за Money.bg инж. Братоев.

Снимка 626145

Източник: фейсбук Йорданка Фандъкова

Извън тези проблеми, в отсечката на метрото има трудности заради подземните води. Тунелите се правят по класически метод, защото са къси и това също може да забави строителната работа.

"Аз не мисля, че има как да има промени на трасето. Спазени са всички законови изисквания и процедури, минали са обществените обсъждания, трасето е одобрено и има решение на Министерския съвет", допълва Братоев.

По първоначален план разклонението на третия метродиаметър трябваше да е готово до края на 2026 година. Вероятно обаче ще има забавяне. Според очакванията, когато отсечката бъде готова, 560 хиляди пътници на дневна база ще се придвижват със софийското метро, което ще увеличи с 1,5 пъти броя на ползващите го.

В момента се изгражда и участъкът от кв. "Хаджи Димитър" до "Левски Г" в район "Подуяне". Строителството му засега върви в срок и се очаква да бъде изпълнен в края на 2025 година.

От къде ще минава метрото към "Студентски град", което ще обслужва 45 000 души дневно

От къде ще минава метрото към "Студентски град", което ще обслужва 45 000 души дневно

Ще има три нови метростанции