Общият обхват на столичното метро към момента е 52 километра, с 47 метростанции. Накъде и как ще се разширява столичното метро в ефира на БНТ темата коментира директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.
По време на следващото заседание на Столичния общински съвет ще бъде обсъдено следващото разшитение, което касае връзките с Околовръстния път на София. Става въпрос за отсечката от метростанция "Люлин" до бул. "Петър Дертлиев". Това са две метроспирки, една от които междинна - между булевардите "Панчо Владигеров" и "Петър Дертлиев" и една на кръстовището между булевардите "Петър Дертлиев" и "Царица Йоанна".
"Това е част от подготовката за следващото по-нататъшно разширение на метрото. За конкретното разширение има одобрен общ устройствен план, но в неговите рамки трябва да бъде "закрепено" регулационно това трасе", обясни проф. Стоян Братоев.
Предвижда се този участък от столичното метро да обслужва втори и трети микрорайон на "Люлин", а също и частично първи микрорайон.
В момента най-големият квартал на София има само две метростанции. С новото разширение ще бъдат обслужени над 28 000- 30 000 души допълнително, като по-далечните прогнози са за 35 000 души.
Трасето на тази част от метрото минава изцяло под регулационно определения булевард "Царица Йоанна", затова не се предвижда отчуждаване на частни имоти. Булевардът, в момента има изпълнено само южно платно и трябва да бъде изпълнено, заедно с метрото и северното платно.
Още тази година ще започне строежът на междинна метростанция между спирките "Сливница" и "Обеля", където се прави жп гара, има предвидена и автогара. Стойността на този проект е около 43 млн. лева. Метростанцията ще бъде разположена под пероните на жп гарата и изходите ѝ ще излизат, именно на тях.
"Не само метростанция, а има връзка и с депото, има 1,2 км релсови пътища. Целта е от гарата директно да влизат в метрото пътници от всички влакове по западното направление - Божурище, Кюстендил, Драгоман, Сливница и Костинброд", посочи проф. Стоян Братоев.
Разширението на метрото към "Студентски град" ще бъде след метростанция "Витоша", посочи още проф. Братоев. Трасето ще минава под бул. "Черни връх", ще пресича "Симеоновско шосе" и ще "влезе" в "Студентски град". Прогнозното натоварване на тази отсечка е от 45 000 пътници.