Специализираният състав на Общинския експертен съвет по устройство на територията прие предварителния проект на подробен устройствен план за продължението на метрото в София от метростанция "Витоша" до "Студентски град" с три нови метростанции, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова.

Дължината на новото трасе е приблизително 3 км, като метростанциите по него са разположени на около километър една от друга.

С проекта се предвиждат три нови метростанции - първата на бул. "Черни връх" между ул. "Проф. Марин Големинов" и ул. "Димитър Манчев", втората до ул. "Проф. Георги Манев" и ул. "Стефан Савов" и третата на кръстовището на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "Проф. Иван Странски".

Разширяването на Втората метролиния от МС "Витоша" до м. "Студентски град" ще се осигури удобна и бърза връзка между центъра и южните територии на града - кв. "Кръстова вада", кв. "Витоша ВЕЦ Симеоново", кв. "Витоша" и "Студентски град". Прогнозното натоварване на тази отсечка е от 45 000 пътници, съобщи наскоро директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.

Приемането на предварителния проект на ПУП е първата стъпка от процедурата по регулационното обезпечаване на новото разширение и резервирането на необходимия терен за неговата бъдеща реализация. Предстои окомплектоването на проекта с план-схеми на техническата инфраструктура и обявяването му по реда на Закона за устройство на територията.

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Кварталите, към които ще се разширява софийското метро

Говори директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев

В момента се изгражда участък от кв. "Хаджи Димитър" до "Левски Г" в район "Подуяне". Строителството на участъка върви в срок и се очаква да бъде изпълнен в края на 2025 година. Предстои да започне строителството на междинна метростанция между спирките "Сливница" и "Обеля", където се прави жп гара, има предвидена и автогара. Стойността на този проект е около 43 млн. лева. Метростанцията ще бъде разположена под пероните на жп гарата и изходите ѝ ще излизат, именно на тях.

"Не само метростанция, а има връзка и с депото, има 1,2 км релсови пътища. Целта е от гарата директно да влизат в метрото пътници от всички влакове по западното направление - Божурище, Кюстендил, Драгоман, Сливница и Костинброд", посочи проф. Стоян Братоев.

Следващото разшитение, което касае връзките с Околовръстния път на София е отсечката от метростанция "Люлин" до бул. "Петър Дертлиев". Това са две метроспирки, една от които междинна - между булевардите "Панчо Владигеров" и "Петър Дертлиев" и една на кръстовището между булевардите "Петър Дертлиев" и "Царица Йоанна".

Започна строителството на 5-етажен паркинг до пазар "Ситняково" за 6.6 милиона лева

5-етажен паркинг за 6.6 милиона лева ще побира 160 автомобила до пазара "Ситняково"

Проектът предвижда спортен комплекс, фитнес зали и съблекални

Предвижда се този участък от столичното метро да обслужва втори и трети микрорайон на "Люлин", а също и частично първи микрорайон.

В момента най-големият квартал на София има само две метростанции. С новото разширение ще бъдат обслужени над 28 000- 30 000 души допълнително, като по-далечните прогнози са за 35 000 души.

Трасето на тази част от метрото минава изцяло под регулационно определения булевард "Царица Йоанна", затова не се предвижда отчуждаване на частни имоти. Булевардът, в момента има изпълнено само южно платно и трябва да бъде изпълнено, заедно с метрото и северното платно.