Дори по време на пандемията компанията за спортни стоки Nike не показва особени признаци на забавяне. Това вероятно се дължи и на успешните маркетингови кампании. Иновативните и свежи маркетингови стратегии са запазена марка на компанията. Ето пет урока, които можем да научим от маркетинговия подход на Nike.

1.Поддържане на силно присъствие в социалните мрежи

Компанията има над 159 милиона последователи в Instagram и над осем милиона последователи в Twitter. Nike създава забавни и вдъхновяващи публикации, които да привличат потребителите. Под всички публикации потребителите могат да се свържат с компанията, и често получават отговори на коментарите си. Основен основните акаунти но имат и по-малки канали като @nikegolf, @nikewomen и @nikefootball за феновете, които търсят специализирано съдържание.

2. Иновативност

Един от най-новите й продукти на компанията е Nike GO FlyEase. Това са маратонки, които се обуват без да е нужно да използвате ръцете си. Предназначени са както за родители, така и за хора с увреждания. Това прокарва нова ниша на обувки. Освен това Nike е ативна в кампании за борба с расовата дискриминация и винаги включва мъже и жени от всички полове и състезания в рекламите и публикациите си в социалните мрежи.

3.Сътрудничество със знаменитости

Някои от най-известните спортисти като Майкъл Джордан и Мария Шарапова, както и звезди като Кание Уест и Травис Скот си партнират с Nike. Кание Уест работи с компанията по линия обувки, наречена Nike Air Yeezy. Стартирала през 2009 г., колекцията Yeezy беше първата, родена от сътрудничество със спортист. Обувките станаха хит и бяха рекламирани от други известни личности като Джей Зи, който ги спомена на свой концерт. Няма как да не сте чували и за Nike Air Jordan.

4.Поставя под светлината на прожекторите спортисти, не само продуктите си

Ако разгледат профила на Nike в Instagram, ще видите, че рядко показват продуктите си. Фокусът е повече върху спортистите и техните истории. Разбира се, продуктите на Nike се носят от спортистите във видеоклиповете и снимките, но самите реклами нямат акцент върху тях. Това кара потребителите да си спомнят за историите на спортистите, когато виждат продукти на Nike.

5. Отговорност към околната среда

През последните години Nike премина към използване на материали, направени с по -малко вода и пестициди. С течение на времето едно нещо става очевидно: това се продава. Потребителите започват все повече да оценяват марките, които работят със съзнание към околната среда.