Купуването на футболен клуб е скъпо удоволствие, но има сериозна конкуренция между милиардерите в света за тези активи, пише турското издание Dünya. Всъщност има много причини да се купи този или онзи отбор и част от тях са емоционални, но други са инвестиционни и практични.
Притежаването на спортен клуб преди време беше главоболие за милиардерите, но сега това е модерно.Днес много от притежателите на лично състояние надхвърлящо един милион долара, пътуват по света в търсене на спортни отбори от всякакъв калибър.Инвестиционни банки дори създават специални подразделения за подпомагане на спортни проекти.
Най-богатите хора в света започнаха да инвестират в спортни клубове, особено във футболни. Малко над една трета от отборите в петте най-големи европейски футболни лиги са собственост на американски инвеститори.
Катар, Бахрейн, Обединените арабски емирства (ОАЕ) и Кувейт отвориха портфейлите си за футбола. Саудитска Арабия постави началото на нова ера в този спорт със своите трансфери. Половината от 20-те отбора в английската Висша лига са собственост на американски бизнесмени.
Възможности за бизнес и инвестиции
Придобиването на футболни клубове представлява само по себе си интелигентна бизнес стратегия за милиардерите, тъй като тези спортни организации могат да получават значителни приходи чрез различни канали. Футболните клубове дават възможност за различни източници на доходи, които могат да се превърнат в доходоносни инвестиции - от изгодни права за излъчване по телевизия и радио до продажби на стоки и спонсорски сделки - което ги прави привлекателен актив за богати хора, търсещи финансова възвръщаемост.
Световна известност на марката
За някои милиардери покупката на футболен клуб е стратегически ход за развитие на собствената марка в международен мащаб. Притежаването на футболен клуб осигурява широка известност, тъй като мачовете се излъчват по цял свят.
Обществено и социално въздействие
За някои милиардери закупуването на футболен клуб е свързано с желанието им да имат положително въздействие върху местната общност. Те виждат клуба като средство за показване на социална отговорност, инвестиране в местната инфраструктура, участие в благотворителни инициативи, насърчаване на спорта като цяло и др.
Влияние и социален статус
Притежаването на престижен футболен клуб за част от милиардерите е стратегическа стъпка, в стремежа им да подобрят социалния си статус и да разширят сферата си на влияние.
Обществено признание
Милиардерите виждат собствеността върху футболен клуб като средство за създаване на надеждна бизнес история.
Хъс за съревнование
Състезателният характер на спорта футбол привлича милиардери, които обичат предизвикателствата. Притежаването на футболен клуб им позволява да участват в състезания с високи залози, стремейки се към успех на футболния терен, което съответства на желанието им за постижения и успех в различни области на живота.
Възможности за стратегическо местоположение
Географското местоположение на футболния клуб също е от стратегическо значение за милиардерите. Притежаването на клуб в разрастващ се пазар или в град с потенциал за развитие на недвижими имоти предоставя допълнителни инвестиционни възможности, позволявайки на бизнеса да интегрира собствеността върху футболен клуб в по-широк стратегически план за икономически растеж и развитие.