Турският туристически бизнес най-после усеща увеличаване на потока от посетители. Позитивната тенденция е отчетена веднага след края на Европейското първенство по футбол, коментират представители на бранша в южната ни съседка, цитирани от Hürriyet.
Провелата се в Германия надпревара се отрази негативно на бизнеса ни, споделя Каан Кавалоглу, председател на Асоциацията на хотелиерите и инвеститорите в средиземноморския туризъм (AKTOB). В това има известна логика, тъй като страната домакин е и един от основните източници на туристи.
Друг проблем, разбира се, е фалитът на базирания в Мюнхен туроператор FTI. Това също се отрази на бизнеса, коментира Кавалоглу и допълва, че вече са проведени разговори с други туроператори, които да съдействат на вече резервиралите почивка да пътуват до Турция.
Очакван ръст
Иначе един от най-известните курорти в страната - Анталия, отчита ръст на годишна база. Чужденците до момента са се увеличили с цели 12% спрямо 2023 година, достигайки 7,5 милиона души.
Това се усеща и по заетостта на хотелите - над 90% са пълни, информира Каан Кавалоглу и допълва, че настоящите цифри са знак за реализирането на добър сезон.
Източник: iStock
Целта на Анталия е да посрещне над 17 милиона туристи в рамките на годината, казват представители на бранша.
За първата половина на годината 600 хиляди турци, живеещи извън родината си, са посетили Анталия, като за цялата година се очаква тази цифра да достигне 1 милион.
Това, че Евро 2024 е изместило във времето плановете на много туристи от Стария континент потвърждава и Волкан Йорулмаз, ръководител на фондацията, ангажирана с популяризирането на Кемер.
Според неговата прогноза обаче просто посещенията на туристи ще излязат отвъд летните месеци и Турция ще посреща активно гости дори и през ноември.