Провеждащото се в Германия Европейско първенство по футбол води със себе си не само чисто фенски ентусиазъм, но и ръст в електронната търговия в Турция. Това съобщи Хакан Чевикоглу, ръководител на Асоциацията на операторите на електронна търговия (ETID), цитиран от Daily Sabah.
Отборът на южната ни съседка е сред 24-те участници на Евро 2024, което ще продължи до 14 юли.
Ако в южната ни съседка малки и големи стискат палци на националите им пред телевизорите, то възрастовият профил на обхванатите от футболната еуфория онлайн купувачи е в диапазона 28-45 години, става ясно от представените данни.
100% ръст при големите телевизори
От данните за актуалните електронни продажби става ясно, че футболните запалянковци предпочитат да гледат мачовете на нови, широкоекранни телевизори, което е довело до удвояване на продажбите на годишна база.
Наблюдава се значителен ръст на продажбите на 65-75-85-инчови OLED и QLED телевизори, коментира Чевикоглу. В ценово отношение най-предпочитани са тези в диапазона 20-30 000 лири (610-915 долара).
Източник: iStock
Климатици и системи за озвучаване
Що се отнася до продажбите на климатици и уреди за охлаждане представителят на ETID разкрива, че е отчетен ръст от 30% в сравнение с юни миналата година. То е продиктувано от желанието на хората да гледат вълнуващите мачове в комфорта на дома.
Забелязва се нарастване и в продажбите на проектори и озвучителни системи, вероятно генерирано от собственици на заведения, които се стремят да привличат като клиенти футболните привърженици.
Мърчандайзинг
В сектора на електронната търговия се купуват и два пъти повече продукти като футболни топки, бутонки и фланелки в сравнение с миналата година.
Разбира се, позитивните пазарни тенденции са белязани от мигновено появили се схеми за измама от страна на фалшиви сайтове, които се опитват да привлекат по-доверчивите и неопитни потребители.
Очаква се турските национали да продължат своето участие в следващата фаза, в случай че избегнат загуба от Чехия в предстоящия двубой на 26 юни.