Изминалата година беше интересна по отношение на бизнесите на най-богатите хора в света. Джеф Безос беше детрониран от позицията си на най-богатия човек в света от европеецът Бернар Арно, който е президент и главен изпълнителен директор на френският производител на луксозни стоки LVMH.

Изкачването на Арно до първото място, макар и за кратко, показва колко огромна всъщност е империята му LVMH. Конгломератът предлага стоки в цели 75 продуктови категории, като облекло и кожени изделия, часовници и бижута, парфюми и козметика, вина и спиртни напитки и редица други.

Компанията има 5000 магазина. Най-известните марки за мода и бижута са Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Bulgari и Tiffany's. LVMH притежава също Tag Heuer, марките за шампанско Moet & Chandon и Dom Perignon и Chateau d"Yquem.

Наскоро Forbes оцени богатството на Арно на стойност от 195 милиарда. То идва главно от дела му LVMH. Семейната холдингова компания Arnault Family Group притежава приблизително 47% от акциите на LVMH и 60% от акциите с право на глас.

Но не само неговите акции, или страхотният му бизнес нюх направиха Арно най-богатият човек в света. Това се дължи и на огромното нарастване на търсенето на луксозни стоки сред все по-заможните потребители в света.

Тази година се очаква се LVMH да генерира приходи от над 62 милиарда евро, което ще е с 38% повече от разочароващите резултати от миналата година и с цели 15% над нивата от преди пандемията през 2019 г. Акциите на компанията се повишиха с близо 40% през последните 12 месеца - до 712 евро.

Как Арно изгражда империята си?

72-годишният Арно е роден семейство на индустриални работници в Рубе, Франция. Учил е във водещото инженерно училище във Франция Cole Polytechnique. Той се присъединява към Family Construction Company през 1971 г. и помага за развитието на бизнеса с недвижими имоти. През 1984 г. с няколко финансови сътрудници купува проблемна холдингова компания с активи в текстил и търговия на дребно. През 1987 г. Louis Vuitton се слива с Moët Hennessy. На следващата година Арно купува дял от компанията, а през 1989 г. става неин мажоритарен акционер, председател и главен изпълнителен директор.

Бернар Арно отново изпревари Безос като най-богат човек в света

Най-заможният европеец отново изпревари Безос като най-богат човек в света

Той завърши седмицата с $500 млн. повече

През следващите десетилетия те постигат целта си да изградят водещ световен луксозен конгломерат. "Едно от нещата, които правят нашата компания изключителна, е начинът, по който ръководителите мисля за марките, а именно, че трябва да бъдат вечни."

LVMH разчита на известни личности в маркетинг кампаниите си, за да привлича млади клиенти. Известно е и че Арно насърчава вътрешната конкуренция сред своите марки.

Идването на Ковид-19 можеше да бъде катастрофално за компания, която продава дизайнерски чанти, швейцарски часовници и едни от най-скъпите в питиета в света. Вместо това обаче пандемията се оказа добре дошла за бизнеса на LVMH и други компании за скъпи и луксозни стоки от висок клас, като Tesla и Lamborghini например. Как се случи - възможностите за разходи се свиха, сметките на богатите нараснаха и те харчеха повече за луксозни стоки.

Световното богатство нарасна с 8,3% до рекордната стойност от 250 трилиона долара през 2020 г., според доклада за глобалното богатство на BCG за 2021 г.,

Докладът за глобалното богатство на Credit Suisse, също измерва общото богатство на домакинствата, като според него е нараснало със 7,4% миналата година до 418,3 трилиона долара.