Големите печалби на компаниите за луксозните стоки помогнаха на шефа на LVMH Бернар Арно, който е най-богатият европеец, да изпревари изпълнителния директор на Tesla Илон Мъск като най-богатия човек в света по-рано тази година. Когато беше в своя пик, богатството на Арно възлизаше на 200 милиарда долара. Това се случи благодарение на възвърналия се интерес на марките на LVMH, като Christian Dior и Louis Vuitton.

Оттогава богатството му е намаляло и сега той е на второ място в списъка на милиардерите. Вероятно ще изпадне с още места, защото потребителите започват да ограничават разходите си за луксозни стоки на фона на икономически сътресения.

Печалбите на LVMH за третото тримесечие разкриват, че купувачите се отказват от луксозни продукти - особено в САЩ и Европа. Продажбите на групата са нараснали с 9% до 19,9 милиарда евро през периода, което е по-бавен темп на растеж, в сравнение със 17% през предходното тримесечие, Цитирани Fortune.

Ръстът на приходите не е така осезаем в някои от ключовите подразделения на конгломератите, включително модни и кожени изделия. Продажбите се понижиха също с 10% при вината и спиртните напитки, което според LVMH е фактор за "нормализиране на търсенето след Covid и продължаващите високи нива на запасите на неговите търговци на дребно".

Едно е ясно видимо - темпът на растеж в продажбите на луксозни стоки показва, че след като пандемията от COVID-19 накара хората да харчат за стоки от висок клас, заради спестявания, то сега нещата се обръщат. LVMH успя да се възползва от тази вълна и компанията отбеляза скок по време на пика на пандемията.

LVMH е сред най-големите компании в Европа по пазарна капитализация, както и лидер в луксозния сегмент и като цяло в индустрията. Резултатите на LVMH може да определят тона за други марки, включително Hermès и Kering, когато говорим за печалбите им.

Една от най-доходоносните индустрии в Европа е изправена пред спад

Една от най-доходоносните индустрии в Европа е изправена пред спад

Слабото търсене може да застраши пазара на луксозни стоки

Френският милиардер Арно има 169 милиарда долара лично богатство според индекса на милиардерите на Bloomberg. Но като председател и главен изпълнителен директор на LVMH, богатството му до голяма степен е свързано с акциите на луксозния конгломерат, включително огромният дял от 97,5% в луксозната марка Dior.

Неговото богатство се променя с възходите и паденията на луксозната индустрия. Цената на акциите на луксозни акции като LVMH падна, което от своя страна намали и богатството на Арно. През май, например, богатството на магната се срина с 11,2 милиарда долара за ден, след като цената на акциите на компанията претърпя удар.

И все пак той успя да админе Мъск по богатство няколко пъти през последната година. Между 2020 г. и 2021 г. състоянието на шефа на LVMH се е удвоило от 76 милиарда долара на 186,3 милиарда долара, според оценка на Forbes.

Въпреки че едно от петте деца на 74-годишния изпълнителен директор е готово да поеме ролята на Арно, той може остане на поста си още. Миналата година LVMH увеличи възрастта за пенсиониране на своя председател и главен изпълнителен директор от 75 на 80 години.