News.bg | Money.bg | Topsport.bg | Vsi4ko.bg | Finance.news.bg | Gladen.bg | Lifestyle.bg | Ibox.bg

Регистрация | Забравена парола?

Вход
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65

Фиксинг

05.05.2015
  • 1.75931 Повишение
  • 1.88496 Повишение
  • 1.95583
  • 2.66099 Повишение
  • 0.14605 Повишение
  • 0.28366 Повишение

още фиксинги

Преглед на печата

vestnici 124
05.05.2015

"Държавата спира безразборния прием във висшите училища”, „"Язаки България" строи трети завод за 30 млн. евро", “Не може вчера да няма дюни, днес да има"

Намаляват пътниците в градския транспорт

Последна редакция: 18.02.2009, 16:18

Публикуване: 18.02.2009, 13:23

Автор: Елица Елефтерова

Размер на шрифта: a a a



През 2008 г. през автобусите на градския транспорт в София са преминали 258 млн. пътници, а през електротранспортните коли - 196 млн. души. През метрото миналата година са преминали 27,8 млн. пътници.

Това съобщи на научно-практическа конференция „Зелената книга на ЕС. За нова култура на градската мобилност. Предизвикателства и възможности" Георги Дянков от Столична община, предаде репортер на агенция "Фокус". Дянков представи насоките за развитието на масовия градски транспорт в София.

София не може да поема трафика на тези над 700 хил. - 800 хил. автомобила, което затруднява движението на градския транспорт, обясни той. Дялово градският транспорт в София се разделя по следния начин: 53,4% - автобуси; 28% - трамваи; 12,7 % - тролеи, 5,8% - метро.

По думите на Дянков - забелязва се спад в пътуванията с градски транспорт поради бавното му движение заради задръстванията и високата възраст на превозните средства.

Трябва да се повиши ефективността и атрактивността на градския транспорт, да се наложат европейски стандарти и да се ограничат замърсяванията, каза още той.
По думите му - в София трябва да се развива метрото, трамвайният транспорт и обновяването на транспортния парк.

За Столична община е важно подновяването на електрическия транспорт. След цялостното изграждане на метрото на ден могат да се придвижат 1,1 млн. души.
По думите на Дянков вече е започнало разширение на метрото, което ще минава през надлез „Надежда" - Централна гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул. „Черни връх".

Изграждането трябва да приключи до 2012 г. В близките 2 години трябва да се разшири метрото по линиите „Младост" 1 - „Младост" 3 - бул. „Цариградско шосе" и „Обеля" -„Надежда" - надлез „Надежда". От предоставената информация стана ясно, че линия на метрото ще стига и до „Илиянци".

Всичко това ще доведе до намаление на трафика с около 18%, намаляване на вредните и парникови газове с около 80 000 тона на година, намаляване нивото на шума с 15-20%, а прекият икономически ефект ще е около 35 млн. лв. годишно.

Във връзка с трамвайния транспорт стана ясно, че предстои изграждане на трамвайна линия от Семинарията до „Дървеница" за 15 млн. лв.; до Овча купел - за 16 млн. лв., както и реконструкция на релсовия път по бул. „България" за 10 млн. лв.

Предстои и обновяване на транспортния парк и ремонтиране на съществуващи коли на градския транспорт.
Сегашното състояние на градския транспорт в София е незадоволително, заяви Дянков.



Регистриран на: 29.08.2008, 16:44

8. Take This | 19.02.2009 03:30

Прочетох първите три реда и се отказах да чета по-натам. Къде ги тия милиони пътници бре. Да говорите за милиони пътувания, милиони продадени билетчета - може, но толкова хора в България не е имало и няма. Чифутска неграмотна медия.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Така, в София редовно работят над 1.250.000 души.От тях 700-800хил. ползват обществен транспорт...минимум два пъти дневно/отиване-връщане/.Умножи го по броя на работните дни и ще разбереш колко са хората ползвали гр. тр за една година. Идея Хубаво си се отакзал да четеш по на там, ако и спреш да влизаш тук / Нюз.бг/ то цена няма да имаш.Ще сме ти благодарни ако ни спестиш дебилноолигофренските си коментари.
Благодаря ти предварително.

Регистриран на: 26.05.2008, 03:46

7. TuMOK | 19.02.2009 02:58

През 2008 г. през автобусите на градския транспорт в София са преминали 258 млн. пътници, а през електротранспортните коли - 196 млн. души. През метрото миналата година са преминали 27,8 млн. пътници.

Прочетох първите три реда и се отказах да чета по-натам. Къде ги тия милиони пътници бре. Да говорите за милиони пътувания, милиони продадени билетчета - може, но толкова хора в България не е имало и няма. Чифутска неграмотна медия.

Регистриран на: 10.04.2006, 00:29

6. cska | 18.02.2009 22:02

а не бе... то без прека4ване половината от хората не могат да стигнат до там докадето искат.. та ако е с едно прека4ване става 2лв.. ми то е по скъпо от НЙ бе

Регистриран на: 03.02.2009, 22:05

5. Arrn | 18.02.2009 17:49

Добри Божилов


Кметът ни е под всякаква критика. Нищо не разбира какво и защо се случва...
...............
Той не правел разлика между фиск и фикс Смее се

Регистриран на: 03.02.2009, 22:05

4. Arrn | 18.02.2009 17:48

Направете билета по 2 лв и изобщо няма да имате пътници Удивителна

Регистриран на: 13.01.2008, 12:51

3. Avenger_ | 18.02.2009 17:38

че то имаше преди от семинарията до Дървеница трамвай, ама го махнаха заради метрото

Регистриран на: 16.08.2006, 14:11

2. Добри Божилов | 18.02.2009 16:52

В момента пътуването с кола в София е по-евтино от пътуването с Градския транспорт. Това е икономически абсурд, който се дължи на неконтролируемите кражби, раздуващи цената на билета. Това е една от причините градът да се задръсти с коли. И по-евтино, и по-удобно, особено пък в задръстванията. По-добре да си в кола и да си седнал, слушайки музика, отколкото да стоиш натъпкан в рейс.

Кметът ни е под всякаква критика. Нищо не разбира какво и защо се случва...

Регистриран на: 08.09.2006, 11:07

1. alibaba | 18.02.2009 16:15

" ... изграждане на трамвайна линия от Семинарията до „Дървеница" за 15 млн. лв.; до Овча купел - за 16 млн. лв., както и реконструкция на релсовия път по бул. „България" за 10 млн. лв. ..." - абе тия парите ги нямат за нищо ???


403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65