News.bg | Money.bg | Topsport.bg | Vsi4ko.bg | Finance.news.bg | Gladen.bg | Lifestyle.bg | Ibox.bg

Регистрация | Забравена парола?

Вход
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65

Фиксинг

24.10.2014
  • 1.54501 Повишение
  • 1.62175 Повишение
  • 1.95583
  • 2.47981 Повишение
  • 0.14314 Понижение
  • 0.25261 Повишение

още фиксинги

Преглед на печата

vestnici 124
24.10.2014 г.

"И следващият кабинет ще е по формулата "Орешарски"”, "Единственият изход е несъстоятелност", „Директорите на КТБ: Докладът за банката e пасквил"

Намаляват пътниците в градския транспорт

Последна редакция: 18.02.2009, 16:18

Публикуване: 18.02.2009, 13:23

Автор: Елица Елефтерова

Размер на шрифта: a a a



През 2008 г. през автобусите на градския транспорт в София са преминали 258 млн. пътници, а през електротранспортните коли - 196 млн. души. През метрото миналата година са преминали 27,8 млн. пътници.

Това съобщи на научно-практическа конференция „Зелената книга на ЕС. За нова култура на градската мобилност. Предизвикателства и възможности" Георги Дянков от Столична община, предаде репортер на агенция "Фокус". Дянков представи насоките за развитието на масовия градски транспорт в София.

София не може да поема трафика на тези над 700 хил. - 800 хил. автомобила, което затруднява движението на градския транспорт, обясни той. Дялово градският транспорт в София се разделя по следния начин: 53,4% - автобуси; 28% - трамваи; 12,7 % - тролеи, 5,8% - метро.

По думите на Дянков - забелязва се спад в пътуванията с градски транспорт поради бавното му движение заради задръстванията и високата възраст на превозните средства.

Трябва да се повиши ефективността и атрактивността на градския транспорт, да се наложат европейски стандарти и да се ограничат замърсяванията, каза още той.
По думите му - в София трябва да се развива метрото, трамвайният транспорт и обновяването на транспортния парк.

За Столична община е важно подновяването на електрическия транспорт. След цялостното изграждане на метрото на ден могат да се придвижат 1,1 млн. души.
По думите на Дянков вече е започнало разширение на метрото, което ще минава през надлез „Надежда" - Централна гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул. „Черни връх".

Изграждането трябва да приключи до 2012 г. В близките 2 години трябва да се разшири метрото по линиите „Младост" 1 - „Младост" 3 - бул. „Цариградско шосе" и „Обеля" -„Надежда" - надлез „Надежда". От предоставената информация стана ясно, че линия на метрото ще стига и до „Илиянци".

Всичко това ще доведе до намаление на трафика с около 18%, намаляване на вредните и парникови газове с около 80 000 тона на година, намаляване нивото на шума с 15-20%, а прекият икономически ефект ще е около 35 млн. лв. годишно.

Във връзка с трамвайния транспорт стана ясно, че предстои изграждане на трамвайна линия от Семинарията до „Дървеница" за 15 млн. лв.; до Овча купел - за 16 млн. лв., както и реконструкция на релсовия път по бул. „България" за 10 млн. лв.

Предстои и обновяване на транспортния парк и ремонтиране на съществуващи коли на градския транспорт.
Сегашното състояние на градския транспорт в София е незадоволително, заяви Дянков.

Сподели: В Ibox.bg В Svejo



Регистриран на: 29.08.2008, 16:44

8. Take This | 19.02.2009 03:30

Прочетох първите три реда и се отказах да чета по-натам. Къде ги тия милиони пътници бре. Да говорите за милиони пътувания, милиони продадени билетчета - може, но толкова хора в България не е имало и няма. Чифутска неграмотна медия.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Така, в София редовно работят над 1.250.000 души.От тях 700-800хил. ползват обществен транспорт...минимум два пъти дневно/отиване-връщане/.Умножи го по броя на работните дни и ще разбереш колко са хората ползвали гр. тр за една година. Идея Хубаво си се отакзал да четеш по на там, ако и спреш да влизаш тук / Нюз.бг/ то цена няма да имаш.Ще сме ти благодарни ако ни спестиш дебилноолигофренските си коментари.
Благодаря ти предварително.

Регистриран на: 26.05.2008, 03:46

7. TuMOK | 19.02.2009 02:58

През 2008 г. през автобусите на градския транспорт в София са преминали 258 млн. пътници, а през електротранспортните коли - 196 млн. души. През метрото миналата година са преминали 27,8 млн. пътници.

Прочетох първите три реда и се отказах да чета по-натам. Къде ги тия милиони пътници бре. Да говорите за милиони пътувания, милиони продадени билетчета - може, но толкова хора в България не е имало и няма. Чифутска неграмотна медия.

Регистриран на: 10.04.2006, 00:29

6. cska | 18.02.2009 22:02

а не бе... то без прека4ване половината от хората не могат да стигнат до там докадето искат.. та ако е с едно прека4ване става 2лв.. ми то е по скъпо от НЙ бе

Регистриран на: 03.02.2009, 22:05

5. Arrn | 18.02.2009 17:49

Добри Божилов


Кметът ни е под всякаква критика. Нищо не разбира какво и защо се случва...
...............
Той не правел разлика между фиск и фикс Смее се

Регистриран на: 03.02.2009, 22:05

4. Arrn | 18.02.2009 17:48

Направете билета по 2 лв и изобщо няма да имате пътници Удивителна

Регистриран на: 13.01.2008, 12:51

3. Avenger_ | 18.02.2009 17:38

че то имаше преди от семинарията до Дървеница трамвай, ама го махнаха заради метрото

Регистриран на: 16.08.2006, 14:11

2. Добри Божилов | 18.02.2009 16:52

В момента пътуването с кола в София е по-евтино от пътуването с Градския транспорт. Това е икономически абсурд, който се дължи на неконтролируемите кражби, раздуващи цената на билета. Това е една от причините градът да се задръсти с коли. И по-евтино, и по-удобно, особено пък в задръстванията. По-добре да си в кола и да си седнал, слушайки музика, отколкото да стоиш натъпкан в рейс.

Кметът ни е под всякаква критика. Нищо не разбира какво и защо се случва...

Регистриран на: 08.09.2006, 11:07

1. alibaba | 18.02.2009 16:15

" ... изграждане на трамвайна линия от Семинарията до „Дървеница" за 15 млн. лв.; до Овча купел - за 16 млн. лв., както и реконструкция на релсовия път по бул. „България" за 10 млн. лв. ..." - абе тия парите ги нямат за нищо ???


403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65

РЕКЛАМА

httpool test реклама

Реклама