56% от активното градско население на възраст между 15 и 55 години притежава компютър вкъщи.

65% от всички домашни интернет потребители пък могат да бъдат определени като активни потребители на световната мрежа, т.е. влизат и използват интернет всеки ден.

Това показва проучване на интернет пазара, направено от „Маркет Тест" по поръчка на БТК през май тази година.

Все по-често домакинствата купуват втори домашен компютър и в момента такъв имат близо 9% от населението в големите градове.

Увеличава се и броят на ползвателите на интернет връзката вкъщи. Изследването сочи още, че във всяко домакинство с повече от един член поне двама са интернет потребители.

Мрежата най-често се използва за електронна поща, търсене на информация или обмен на кратки съобщения (чат).

ЛАН връзките съвкупно държат 56% от пазара на домашния интернет, следвани от интернета през кабелна телевизия (20%) и БТК ADSL (18%). Като самостоятелен доставчик БТК e лидер на пазара с 18% пазарен дял (спрямо 13% през април 2007 г.).

Средната цена, която клиентите плащат месечно за домашен интернет, не се е променила за една година - от април миналата година, до сега тя остава 22 лева (с ДДС). През 2008 г. обаче се наблюдава увеличение в предлаганите средни скорости на пазара.

Профил на градското население с компютри вкъщи (според резултатите на „Маркет Тест"):

56% от активното градско население

Възраст 15-55 г.

77% разполагат с интернет връзка вкъщи

73% използват БТК като доставчик на стационарна телефония

79% имат кабелна телевизия

10% използват дигитална телевизия