56% от активното градско население на възраст между 15 и 55 години притежава компютър вкъщи.
65% от всички домашни интернет потребители пък могат да бъдат определени като активни потребители на световната мрежа, т.е. влизат и използват интернет всеки ден.
Това показва проучване на интернет пазара, направено от „Маркет Тест" по поръчка на БТК през май тази година.
Все по-често домакинствата купуват втори домашен компютър и в момента такъв имат близо 9% от населението в големите градове.
Увеличава се и броят на ползвателите на интернет връзката вкъщи. Изследването сочи още, че във всяко домакинство с повече от един член поне двама са интернет потребители.
Мрежата най-често се използва за електронна поща, търсене на информация или обмен на кратки съобщения (чат).
ЛАН връзките съвкупно държат 56% от пазара на домашния интернет, следвани от интернета през кабелна телевизия (20%) и БТК ADSL (18%). Като самостоятелен доставчик БТК e лидер на пазара с 18% пазарен дял (спрямо 13% през април 2007 г.).
Средната цена, която клиентите плащат месечно за домашен интернет, не се е променила за една година - от април миналата година, до сега тя остава 22 лева (с ДДС). През 2008 г. обаче се наблюдава увеличение в предлаганите средни скорости на пазара.
Профил на градското население с компютри вкъщи (според резултатите на „Маркет Тест"):
56% от активното градско население
Възраст 15-55 г.
77% разполагат с интернет връзка вкъщи
73% използват БТК като доставчик на стационарна телефония
79% имат кабелна телевизия
10% използват дигитална телевизия