От 1 януари всяко болница ще съобщава за ражданията в нея онлайн, съобщиха от Министерството на здравеопазването. Информацията ще се подава в електронния регистър на ведомството. Това ще даде възможност да се повиши контрола над лечебните заведения и да се осигури максимална сигурност и качество за пациентите в тях, твърдят от здравното министерство.

Данните за ражданията ще се подават от всяка болница с АГ-отделение до 24 часа от извършването им. Вписването ще се осъществява от оторизиран специалист, който ще носи персонална отговорност за достоверността на данните и ще влиза в системата с електронен подпис. В регистъра ще се подава информация за мястото, датата и часа на раждането, данни за майката и за детето - пол, килограми, състояние, ръст, както и как е протекло самото раждане. Също така ще се вписва кой лекар е водил раждането, дали бременността е ин витро и дали майката се отказва от детето си.

Министерството на здравеопазването получи 9.7 млн. лв. за изграждането на интегрирана информационна система в здравеопазването. Средствата се предоставят от ЕСФ по схема "Национална здравно-информационна система" на ОП „Развитие на човешките ресурси", а срокът за реализирането на проекта е 27 месеца.

Част от нея е изграждането на електронна рецепта, електронно досие на пациента, което ще залегне и в основата на електронната здравна карта. Освен това електронната система ще свърже информационните системи на НЗОК, НЕЛК, НАП и др. По време на проекта да ползват системата ще бъдат обучени и 1000 здравни служители и 7000 доставчици на здравни услуги, посочват от здравното министерство.