Американският самолетостроителен концерн „Боинг" за първи път за последните шест години изпревари основния си конкурент „Еърбъс" по брой на получени поръчки, предаде CNN.

През 2006 г. американската компания е получила поръчки за 904 самолета срещу едва 700 за основния си конкурент от Европа.

Причина за слабите резултати на „Еърбъс" е отлагането на старта на суперджъмбото А380. През октомври беше обявено поредното забавяне поради технически причини от 10 месеца на проекта.

Това означава, че първите самолети от новата серия ще са на пазара най-рано след 2 години.

В основата на добрите резултати на „Боинг" стои модела „Боинг 777 Фрейтър" (Boeing 777 Freighter).

Появата на пазара на „Боинг 747" пое нарастващите нужди на бързоразвиващия се пазар от региона на Пасифика от модерни, надеждни и икономични за поддържане самолети.

За последен път „Боинг" изпревари „Еърбъс" през 2000 г., когато продаде 618 самолета срещу 521 за европейския му конкурент.

Годината се оказа особено активна за "Боинг" и "Еърбъс", като двете компании имат продажби за общо 100 млрд. долара.

Германският авиопревозвач "Луфтханза" в началото на декември заяви, че е поръчал самолети от "Еърбъс" и "Боинг" за общата сума от 6.9 млрд. долара.

"Луфтханза" ще се снабди с 20 самолета на "Боинг" 747-800, за които ще даде 5.5 млрд. долара. Така ще стане първият авиопревозвач, използвал пътническия модел на самолета на американския гигант.

Между 1.4 и 1.5 млрд. долара "Луфтханза" ще плати за 7 самолета на "Еърбъс" А340-600, от които вече разполага с 14.

Заради закъсненията на "Еърбъс" Великобритания обяви, че обмисля възможността да закупи военнотранспортни самолети от "Боинг" - С-17 за 660 млн. долара.