Нетните приходи за тримесечието са спаднали с 5.3% до 159.9 милиарда йени ($1.3 млрд.) от рекордната предходна година. Но резултатът далеч, почти двойно, надхвърля средната прогноза на анализаторите на Bloomberg.
Анализатори от Токио предвиждат, че печалбите във втората половина на 2007 могат да са даже и по-високи. Потребителското търсене на електроника, което чувствително бе спаднало, сега е във възход.
Акциите на Sony паднаха с 1.8% в Токио. Съобщението за печалбите дойде, след като пазарът бе затворил. За последните шест месеца акцията на компанията качи 6.6%, сравнено с покачването от 13% на широко следения индекс Nikkei 225 Stock Average.
Приходите за Сони за тримесечието са се вдигнали с 9.8% до 2.61 трилиона йени. Най-силен, 17%, бе ръстът в продажбите на потребителска електроника. Оперативната печалба, или продажбите минус цената на стоките и административните разходи, е паднала с 15% до 178.9 милиарда йени. И двата показателя бяха по-добри от прогнозите на анализаторите.
Слабата японска валута помогна на поделението за потребителска електроника. Печалбите там скочиха до 177.4 млрд. йени. Продажбите на телевизори пък дадоха основание на Стрингер, изпълнителния директор, да заяви, че до март 2008 има намерение да направи нормата на печалба в компанията 5%. През миналата фискална година нормата на печалба е била 2.6%.
В сравнение с година по-рано, през октомври - декември йената е била по-слаба спрямо долара с 5.1% и спрямо евро с 8.2%. Слабата йена повишава стойността на спечеленото от продажбите в САЩ и Европа.
Поделението за игри на Sony, което е второ по значение за компанията, за тримесечието, е загубило 54.2 млрд. йени, за сравнение с печалбата от 67.8 млрд. йени предходната година. Загубите се дължат основно на намалението на цените на PlayStation 3.
Пускането на PS3 на пазара бе белязано от закъснения и ценови намаления с цел конкуренция с Nintendo и Microsoft. Затова Sony вероятно ще загуби 191.9 млрд. йени от поделението за игри през тази година вместо печалбите от предходната. Продажбите на Nintendo в САЩ двукратно, а в Япония трикратно надхвърлиха резултатите на Сони.
За сметка на това кино бизнесът излиза на печалба от 26.2 млрд. йени ($214 млн) от загубата през миналата година. Като цяло филмовото поделение може да увеличи печалбата си със 73% за фискалната година. Студиото на Sony води пред другите студия в САЩ със заглавия като „Шифърът на Леонардо" и новата серия за Джеймс Бонд. А ленти като Spider-Man 3, който ще излезе през май, могат да помогнат още повече.
Мобилните телефони в поделението Sony Ericsson Mobile Communications допринесоха с други 33.6 млрд. йени към общата печалба на Sony.