Британската музикална компания EMI обяви в сряда загуба за първото полугодие на 2006 в размер на 30.6 милиона британски паунда (58 млн. долара). Причините се приписват на спада в продажбата на CD, малкото на брой печеливши албуми пуснати през тази година и счетоводните измами в бразилския бизнес.
Резултатите никак не говорят добре за EMI, защото през същия период на 2005 г. са регистрирани печалби в размер на 36.7 милиона паунда.
Но според ръководството на музикалната компания перспективата не е мрачна, защото чрез дигитална търговия и по-широк набор на предлагани албуми (като например Джос Стоун, Роби Уилямс и Нора Джоунс), приходите много скоро ще се увеличат. Според ръководството, изборът на добри продукти, съчетан с ръст в „дигиталната възвръщаемост" и продължаващата разходна дисциплина ще помогнат за подобряване на резултатите до края на годината.
До края на септември приходите са спаднали с 6.1% и възлизат на 868 милиона паунда. Миналия месец EMI съобщи, че са установили измами в техния звукозаписен бизнес в Бразилия. В резултат на това са загубени 9 милиона паунда.
EMI е известна като издател на The Beatles, Дейвид Бауи, The Rolling Stones, Depeche Mode и Джанет Джексън.
В началото на миналата година бяха пуснати албуми, заемащи първите места в класациите и продажбите - като Gorillaz и Coldplay. През тази година издателската дейност изостава.
EMI страда от началото на 2000г., главно поради ‘peer 2 peer' сайтовете и бума на mp3 формата.
Но компанията е подготвила дигитална стратегия, приходите от която са се увеличили с над 68%, или вече дават 8.5% от съвкупния резултат на групировката EMI - много повече от 5.4% за миналата година.
„Вярваме, че ръководният принцип на музикалния пазар сега е да се разчита на ръст, породен от дигитално развитие", казва директорът на EMI Ерик Николи.
Освен това той посочва, че идват Коледните празници.
Според брокер на Goldman Sachs, резултатите покриват очакванията. Днес акциите на EMI се покачват стабилно - с 1.19% в Лондонската FTSE 250.