С около 80 % пазарен дял на играчки произведени в Китай, малкото компании, производители на играчки в САЩ, са изпълнени със задоволство от събитията в Китай. Те имат брилянтната възможност да изтъкнат на преден план качествата на собствената продукция и най-вече липсата на олово при създаването й.
След години наред тежка борба с китайския внос, няколко големи производители на американски играчки съобщиха, че за последните няколко седмици са били заляти със запитвания от продавачи на дребно и клиенти заради масовата истерия в Китай.
Запитванията нарасват два пъти повече след като вчера Мател обяви повтнорно изтегляне на още 19 милиона играчки от пазара, които съдържат оловна боя. Това е най-масовото изтегляне на стоки от пазара до този момент в света.
Производители коментират, че около този въпрос се шуми твърде много и са принудени да дават дълги обяснения, че стоката им е произведена в Америка, за да спечелят потребителското доверие. Независимо от това, повечето компании проведоха повторни тествания, за да бъдат сигурни във всеки един продукт.
Някои от големите производители отбелязаха над 25 % ръст в продажбите си и се надяват шумотевицата да продължи до Коледа, когато все още "home made" производстовото да е на гребена на вълната.
Проблемът с пазара, залят от китайски играчки, се състои основно в ниските цени, които държат те. Досега американската продукция се пласираше основно по интернет и в някои самостоятелни маркови магазини на значително по-високи цени от тези във веригите на дребно. За да може да реализират продукциятя си, много квартални магазини спекулираха, че играчките им са местно ръчно производство или внос от европейски компании.
Според изследване, през 2006 год. производството на специални играчки формира 5 % от общия пазар на играчки и възлиза на 22 млрд. долара.