През първото тримесечие на т.г. потреблението на безалкохолни напитки е нараснало с 19%, което се равнява на 44 млн.литра повече от предходната година, съобщават от Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки у нас (АПБНБ).

Потреблението на бутилирани води се е повишило с 19%, което е  с 19 млн. литра повече от м.г. Консумацията на натуралните минерални води е увеличена  с 17%, а на водите, предлагани в обществения сектор в галони, с  19,4 млн литра или с 33%.

"Летни" са продажбите на газирани напитки, увеличението при които е с нехарактерните за този период на годината 18%. Тава е с 16 млн.литра в повече от м.г.

За напитките "лайт"  увеличението е с 45%. Растат продажбите на напитки в стъклени опаковки и в разфасовки от РЕТ по-големи от 2,00 литра.

Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 12%. Това е с близо 2 млн.литра повече от предходната година и е благодарение на продукти, произведени в България. С изпреварващи темпове расте потреблението на продукти, предлагани в стъклени опаковки.

В групите на напитките "студен чай" и "енергийни & спортни" увеличението за тримесечието е съответно 43% и 31%.

Потреблението на безалкохолни напитки през първото тримесечие дават основания за оптимистична прогноза за 2007 г, смятат от АПБНБ. В края на годината консумацията на безалкохолни напитки може да надхвърли 1600 хил. литра. Ако това се потвърди, потреблението на глава от населението ще нарасне от 187 през 2006 г. на 210 литра.

Увеличеното потребление на безалкохолни напитки се случва на фона на концентрацията на производството в бранша. Само за две години броят на обектите, произвеждащи напитки, е намалял с ¼  и в момента е 440.

Липсата на достатъчен финансов и кадрови ресурс за покриване изискванията за безопасност и качество на храните принуждава все повече собственици на малки фирми да преустановят дейност.