Докато на Запад шофьорите на камиони са възпрепятствани от ремонти по пътя и голяма част от времето им преминава за редовните плащания по магистрали, в западна Африка да пътуваш често означава не само да губиш време, но и големи суми пари.
Редовна практика в повечето африкански райони е при преминаването през "официални" пътни станции да бъдеш незаконно таксуван тройно дори четворно повече от регламентираните транзитни такси.
Според проучване на Агенция по контрол и развитие на пътната мрежа, транспортните разходи в Западна Африка са най-високи спрямо тези в останалата част от света. Това се дължи на изключително високите данъци, които се събират за поправката на ниско-капацитетни пътища.
Не е тайна обаче, че по-голямата част от пътните разходи отиват за рушвети.
Колко броят на ръка шофьорите и колко често се случва това, научаваме от доклад за четирите магистрали пресичащи Мали, Гана, Того и Буркина Фасо.
Разликите са поразителни.
В Мали на всеки 100 км. шофьорите плащат над $25 при всяко спиране от длъжностни лица. След като преминат границата в Буркина Фасо, те се принуждават да се разделят с още $8.73 на други две пътни станции.
Митничарите в тези региони се радват на цветущ доход. Други групи служители, които най-често получават подкупи, са войници, лесничеи, както и местните власти.
От края на 2006 год., шофьори пътуващи по тези пътни коридори се съгласиха да сътрудничат на властите и да предоставят периодично информация за сумите, които плащат за транзит. Въз основа на данните събрани от тях, през 2007 бе изготвена първата официална статистика за магистралната мафия.




USD
CHF
EUR
GBP
Ritni Topkovec
на 16.08.2007 в 19:11:28 #2не разбирам за защо не пишат нищо за рушветите у нас - по пътища, митници, съдилища... въобще има ли оригинални статии в money.bg?
Патил
на 16.08.2007 в 12:59:49 #1Може би точно такава статистика ще четем и за магистрала Тракия след няколко години.