От утре Nissan Motor ще започне изтеглянето за ремонт на 1.01 милиона свои коли в Япония, съобщава Bloomberg. Това е второто по мащаб изтегляне на автомобили в историята на компанията.

На третия автомобилостроител на Япония ще се наложи да ремонтира резервоарите за гориво на компактните модели March и Cube. Поправката на дефекта, който може да доведе до пукнатини и течове, ще струва на Nissan $25,5 млн.

Така Nissan влезе в компанията на най-големия си конкурент Honda Motor, който също изтегли през този месец над един милион коли в Япония, САЩ и Китай в рамките на една седмица.

Производителите използват едни и същи детайли в различните си модели с оглед да намалят производствените и развойните разходи, което обаче води до нуждата повече коли да се изтеглят за ремонт в случай на дефект.

Колите са произведени през годините 1991 - 2000. Инциденти, свързани с дефекта, не са установени. Компанията е получила 59 оплаквания.

От тези 1.01 милиона автомобила, 4000 са изнесени за Сингапур и Бруней, над 600,000 още са регистрирани в страната. Извън Япония изтегляне на автомобили за ремонт няма да има.

Качеството на автомобилите в Япония е обект на все по-строг надзор, като миналата гоидан транспортното министерство на страната заръча на втория производител в света Toyota Motor да подобри контрола на качеството си, след като джипът Hilux бе изтеглен от пазара.

Най-голямото изтегляне на автомобили за Nissan бе през октомври 2003, при което близо 1.03 коли от 23 модела трябваше да се ремонтират допълнително - сред тях малогабаритните Sunny, March и Cube и седана Bluebird Sylphy.

Същият дефект принуди Nissan да изтегли общо 2.56 млн. МПС в света и да изхарчи за целта 16 млрд. йени през 2003.

От новината акциите на Nissan паднаха с 0.9%, за цялата година акциите н компанията са поевтинели с 12 %.