Според германската бизнес медия Handelsblatt, резултатите на Хакан Самуелсон като изпълнителен директор на MAN не са по вкуса на Volkswagen. Най-голям акционер в германския производител на камиони, VW има определящ глас за ръководната политика. Смяната на директорския пост на MAN би следвало да увеличи шансовете за мирно сливане с шведския концерн Scania, в който VW също участва.

Според списание Шпигел, шефът на MAN Хакан Самуелсон е пречка за плана на VW да слее собственото си поделение за тежкотоварни камиони в Латинска Америка с MAN и с шведския конкурент Scania. Затова има вероятност Самуелсон да бъде уволнен.

Самуелсон начело на MAN се опита да погълне Scania и с това си намерение породи силно противодействие. На идващото главно събрание на MAN VW ще избере двама представители в надзорния съвет и ще се постарае да махне от поста Самуелсон, което ще повиши изгледите за сливане с шведите.

Volkswagen са отказали коментар върху написаното в Spiegel. Говорител на MAN е подчертал, че договорът на Самуелсон изтича през 2010. Освен това обикновено целият надзорен съвет, състоящ се от 20 члена,  решава кой ще заема ръководния пост.

Шефът на надзорния съвет на VW Фердинанд Пиех вече пое лична отговорност за преговорите със Scania. За това той комуникира директно с ръководството на акционера на Scania Investor. Вече се е състояла официална среща между тях.

С повече от 15% Volkswagen е най-големият акционер на MAN. Волфбургци искат да постигнат обединение на производителите на тежки камиони. Миналата седмица офертата на MAN за Scania бе отхвърлена от VW. Шведите реагираха остро на опита за враждебно поглъщане за €10 млрд.

На ръководството на VW надзорният съвет възложи да намери изход от ситуацията за създаване на единен производител на тежки камиони в Европа. Обаче Бернд Пишетсридер в началото на годината бе сменен от Мартин Винтеркорн и развръзката за пореден път се отложи във времето.