Пред специализираното издание „Automobilwoche" (Автомобилна седмица) шефът на VW Мартин Винтеркорн е заявил, че базовата цена на Фолксваген „тук в страната трябва да бъде четирицифрена сума, която започва със седем".

Целта е „една кола за народа в най-добрия смисъл на думата, а не евтин автомобил". Проектантите на компанията работели под най-голямо напрежение върху ново МПС, специално предназначено за немския пазар.По думите на Винтеркорн новата кола трябва да излезе на пазара до 2009.

Дори и по-евтина кола се предвижда за нововъзникващите пазари като Русия и Индия. Върху модела за новите пазари се работи в дъщерното предприятие на VW Шкода.

„За тези продажбени региони със силен ръст ни трябва автомобил, който се движи в ценовия регион 6,000 и 7,000 евро и освен по-голямата си вътрешна площ трябва да е толкова мощен, колкото съвременната техника може да позволи" - казал е шефът на Skoda Детлеф Витиг. Концернът VW е планирал две нови МПС в ценовата група на успешния Logan, който се прави в Dacia, дъщерното поделение на Renault в Румъния.

Винтеркорн освен това е говорил против евентуално разделяне на немския концерн с испанския Seat. В света се продават 450,000 коли от испанската марка, като коефициентът на покритие спрямо другите марки на немския концерн е само 20%. Тоест при евентуална продажба на испанската дъщеря, VW ще загуби 300 до 350 хиляди клиенти. Винтеркорн е обяснил: „Когато някоя дъщерна компания не се представя толкова добре, тя не би трябвало веднага да се изоставя".