Не отговаря на истината тиражираната в британски медии информация за натровени английски туристи и лоши условия в курортно селище "Елените". Това се казва в становище на "Виктория Груп", част от която е курортно селище "Елените", след проверка по два отделни случая, публикувани на 14 юли в сайта на вестник "Сън". В статията на "Сън" са предадени разказите на двама британци, почивали в курортно селище "Елените". Освен, че съобщават за възмутително поведение на двама членове на персонала, британските туристи се оплакват от "редовни стрип-шоу забавления край бара, еротични фотосесии по плажа, груб персонал, лоша хигиена, липса на климатици и чести прекъсвания на електрозахранването." Твърдят, че са получили хранителни натравяния, а баща и син за заболели от салмонела. В нито един от четирите хотела в "Елените" не е постъпвало оплакване за неприлично поведение от страна на персонала. Цитираният г-н Ricky Dearn и неговото семейство действително са били гости на хотел "Роял парк" за 2 седмици, но не са сигнализирали на хотелската управа за секс между служители в тяхната стая. Това би била, според нас, нормалната реакция на шокиран от нередностите турист. Всъщност на 21 юни г-н Dearn е съобщил на рецепцията, че бил видял двама души да излизат от стаята му. Проверка на записите на камерите в коридора на хотела е показала, че в хотелската им стая е влязла и излязла само камериерката за обичайното почистване на стаята. За историята на Simon Inglut, твърдението, че той и синът му са заразени със салмонела е далеч по-сериозно и опасно, поради което поискахме писмено обяснение от медицинския екип, който обслужва "Елените". В медицинския център не е постъпвало оплакване от лица с имена Simon Inglut или Tyler Inglut, по какъвто и да е повод, включително стомашни болки, ентероколит и т.н. Всички хотели в "Елените" са централно климатизирани. Температурата в отделните стаи се регулира от самите гости, но не може в едната стая климатикът да работи, а в съседната - не. Тази година имаше сериозно прекъсване на електрозахранването на 5 юли, което продължи около 8 часа. През това време не работеше не само климатизацията, а всички електрически системи в няколко съседни курорта. Прекъсването се дължеше на мащабна повреда и засегна регион с повече от 200 000 жители. EVN пое отговорността за аварията, а навсякъде хотелските управи се извиниха на гостите си за причиненото неудобство. От "Виктория Груп" съобщиха, че в проучванията си са се натъкнали на интересна тенденция. От няколко години ескалират оплакванията за нередности в български хотели. Но те се правят най-вече от британски туристи. И почти винаги водят до обезщетения. Дори има куриозни случаи, при които туристите получават обезщетение за "проблеми" в даден хотел и с парите от обезщетението се връщат на почивка в същия хотел. Схемата се изразява в три стъпки: туристите се прибират у дома. След седмица-две и повече дори, вдигат шумотевица в някой сайт. После се свързват с адвокат или "специализирана" адвокатска кантора се свързва с тях. Адвокатът притиска туроператора, а той - съответния хотел. Изплащат се обезщетения". И още нещо - В Google, срещу 49$ на година, може да публикуваш каквато искаш новина (като описаните случаи), тя се разпространявана по платените линкове като информация от независим и непроверен източник. Медиите рядко им обръщат внимание, но хората често кликват върху линк с атрактивно заглавие. Още повече, че тези линкове се появяват на страници със сходна тематика: например на сайт на туристическа агенция. Ако има платени линкове от Google може да се появи дори "новината", че в някой хотел са застреляли турист. Според експерти, по-малките агенции си докарват от платените линкове по 100-200$ на месец и не ги махат. Преди близо месец в румънската преса се появиха материали за непочтени удари на туроператорите. Такива пораждащи паника информации се разпространяват за различни туристически дестинации на Балканите. Говори се за "крадците в България", "пожарите в Гърция", "птичия грип в Турция".