Volkswagen съкращава до 25 хиляди души по информация на „Франкфуртер алгевайне цайтунг". Председателят на управителния съвет на германския концерн Мартин Винтеркорн е поканил 500 мениджъри от компанията в Волфсбург да обсъдят финансовата крила и възможностите за свиване на разходите. Когато разходите се увеличават и печалбите намаляват е ясно: Нужна е повече дисциплина при инвестициите и текущите разходи, каза Винтеркорн.

Управителният съвет ще обсъжда кои проекти са наистина необходими. Това са инвестиции, които засягат нашите важни проекти. Структурните и капацитетинвестиите ще останат на заден план. Толкова дълго изгледите никога не са били лоши и несигурни, заяви Винтеркорн. Условията, които формират пазарното развитие и финансовата криза, са „особено опасна смес". Той признава, че 2009 година ще бъде много, много трудна година за автомобилния бранш и концерна Фолксваген. Винтеркорн си поставя за цел до 2018 година продажбите да се увеличат с 5 милиона до 11,2 милиона автомобили. Тази амбициозна задача той представи пред мениджърите. Заради пониженото търсене Фолксваген намали веднага производството на Seat, Škoda и други автомобили под шапката на Фолксваген. Това засяга и производството на новия Golf.

В германия концернът разполага с 5400 работници. Силното евро е поставило под натиск Фолксваген на пазарите в Северна Америка, Великобритания и Япония. Скъпият суров петрол накара нашите клиенти да променят своето потребителско поведение, твърдят от компанията.

Финансовата криза повлия конюктурните проблеми. Доверието на потребителите спадна. Който има притеснения с работното си място или спестяванията си, се отказва от покупката на автомобили, каза Винтеркорн.

Винтеркорн настоява неговите служители да продават по-ангажирано и агресивно. На въпрос как ще коментира действията на Америка и Франция в подкрепа на автомобилния бранш, Винтеркорн заяви: Ние няма да се борим за финансова подкрепа от държавата.

Money.bg припомня, че американският Конгрес одобри финансова помощ за автомобилната индустрия в страната. Вследствие на глобалната финансова криза получаването на заеми стана трудно и продажбите на автомобили в САЩ паднаха до най-ниските си стойности от 15 години насам. Автомобилните производителите са възмутени, че тази помощ се бави.

Френската автомобилна компания Peugeot-Citroen съобщи днес, че е занижила таргетите си за печалба през 2008 г. и че започва масови съкращения на производството, след като продажбите са отбелязали спад от 5,2% през третото тримесечие, пише BBC.

Oт Chrysler съобщиха, че ще съкратят 1825 работни места в САЩ, докато от Renault заявиха, че рязко ще намалят производството си.

Финансовата криза според оценката на Съюза на германската индустрия ще затрудни възможностите за получаване на кредит. Ще бъде трудно и скъпо фирмите да получават заеми, заяви изпълнителният директор на съюза Вернер Шнаппауф неотдавна.

Допълнителна пречка за сектора е и идеята за налагате на тавани за вредни емисии, която среща одобрението на много евродепутати. Все пак положителната новина от това, че фирмите от този бранш губят, че въздухът ще бъде по-чист.