Дори и при наскоро увеличения екологичен бонус за закупуване, по-голямата част от германците не искат електрическа кола. Такъв е изводът от анализ на YouGov, поръчан от мобилния портал mobile.de.
59 процента от анкетираните не желаят да купуват електромобил, дори с държавна подкрепа. Отношението към закупуването на електромобил също е и въпрос на възраст.
Федералното правителство през ноември миналата година реши да увеличи и удължи екологичната премия за електрическите автомобили, но внедряването й беше забавено, пише auto-press.net. Едва сега министърът на икономическите въпроси Петер Алтмайер (ХДС) обяви, че "Европейската комисия даде зелена светлина, увеличението до 6000 евро ще бъде изпълнено скоро. Тя трябва да се плаща и ретроспективно за всички превозни средства, които са били регистрирани след 4 ноември 2019 г."
За да се избегнат огромни глоби за пропуснатите нива на общите си емисии на вредности, някои производители сами попълниха предишната премия с до 4000 евро.
Увеличената субсидия обаче е от значение само за всеки пети германец, но докато всеки трети (31%) обмисля закупуване на електрическо превозно средство, то едва 18 процента всъщност правят това решение в зависимост от увеличаването на държавната подкрепа. 59 процента, от друга страна, не са склонни изобщо да купуват електромобил.
Отношението към темата очевидно е и въпрос на възраст: колкото по-възрастни са анкетираните, толкова по-малко желаят да използват превозно средство с батерии. За 68 процента от над 55-годишните купуването на електромобил не работи. При 35-44-годишните 53% са срещу закупуването на елмобил. Желанието за покупка е най-голямо сред 25 до 34 годишните - 44%.
Причините за нежеланието на германците да купуват електрически автомобили са най-различни и в никакъв случай не са нови. 36 процента от онези, които в момента не биха желали да купят електромобил, биха могли да се убедят единствено ако им се предложи електромодел с по-дълъг пробег с едно зареждане на акумулатора.
Една трета от тези, които засега се отказват да използват електрически автомобил (31%), сочат като причина нуждата от подобрена инфраструктура за зареждане, за да вземат решение за покупка. Други 31 процента биха искали значително по-евтини електро модели. Само пет процента биха могли да се убедят от допълнителни, по-високи отстъпки от производителите, когато купуват електромобил.