Продажбите на леки коли в Европейския съюз през май отчитат спад от 11,2% до 791 546 броя спрямо 891 125 броя преди година. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). За периода януари-май включително в ЕС регистрациите на нови коли за се понижават с 13,7%.

Само шест страни от ЕС отчитат увеличение на продажбите за май. Сред тях е България, която е първа по ръст на продажбите на леки коли през май с 35% или 2690 броя, спрямо година по-рано. Останалите страни с нарастване в продажбите Гърция, Румъния, Кипър, Швеция, Латвия.

Литва отчете най-големият спад от 33,2%, следвана от Австрия (-24%) и Португалия (-23,5%).

Един от големите пазари в Европа Германия отчита спад от над 10 на сто, както и във Франция. В Испания регистрациите на нови коли също се се понижават с 11% 9, а в Италия - с 15,1%.

От януари до май регистрациите на нови коли в България нарастват със 17,5% до 11 721 броя спрямо 9973 броя преди година. Преди нас е само Румъния (+32,9%). Едва шест страни отчитат увеличение за периода.

Пазарният дял на Volkswagen се сви до 24,8 % от над 26 на сто година по-рано. Компанията отчита 19,6% спад на продажбите през май и 19% спад от началото на годината до май включително. През януари-май компанията успява да продаде 922 670 превозни средства в блока.

BMW, Mercedes и Ford също отчитат спад в продажбите през май. И Renault сви продажбите през май.

Продажбите на Hyundai Motor през май нарастват с близо 10% до 78 167 броя спрямо 71 220 броя преди година. Продажбите на Toyota също се увеличават през май с 5,1%. Увеличение има и от началото на годината.