Китайският собственик на Lotus ще произвежда британската марка спортни автомобили в Китай в нова фабрика за 9 млрд. юана (1.3 млрд. долара) в град Ухан, съобщава Reuters, позовавайки се на правителствени документи и обяви за работа на компанията.

Преместването на производството е първата стъпка на Zhejiang Geely Holding Group за реорганизация на британската марка, след като придоби мажоритарен дял в компанията през 2017 г.

Този ход е в съответствие с амбициите на Geely за създаване на по-луксозни автомобили, с които да опровергае репутацията си на производител на нискокачествени коли с краден дизайн.

Китайският собственик на Volvo купи британската марка Lotus   

Китайският собственик на Volvo купи британската марка Lotus  

Очакват се нови инвестиции за развитие на компанията

За Lotus това може да означава по-големи обеми на производство и нови модели, включително и SUV, за да се увеличат продажбите. През 2018 г. Geely продава само 1630 модела на британската марка.

 

"Преминаването към високия клас може да помогне на Geely да вземе по-голям пазарен дял. Geely трябва да направи това, за да се конкурира по-успешно с глобалните марки", казва Алън Канг, анализатор в LMC Automotive, базиран в Шанхай.

Автомобилите Lotus в момента се сглобяват в Норфолк, Англия. Mакар Норфолк да е производственият дом на Lotus, ключова част от стратегията на компанията за съживяване на марката е разширяването на производствения й отпечатък в световен мащаб, казват Geely и Lotus в съвместно изявление.

Икона в английското автомобилостроене минава в китайски ръце

Икона в английското автомобилостроене минава в китайски ръце

Първата Tesla е създадена на база на нейн модел

"Подробности за допълнителни локации и модели ще бъдат потвърдени своевременно", заявяват от компанията пред Reuters.

Миналия месец властите в провинция Хубей, чиято столица е Ухан, одобриха плановете на Geely за завода. Фабриката ще се намира в местната зона за развитие и ще може да произвежда 150 000 автомобила годишно.

Предприятието ще произвежда електромобили, електрически хибриди, както и автомобили с вътрешно горене като моделите на Lotus. Очаква се първоначално компанията да сглобява луксозни джипове вместо спортни автомобили в Ухан.

Geely иска да последва примера на премиум марки като Porsche, чиито луксозни SUV модели се продават добре в Китай. Пазарният дял на луксозните SUV-та в страната нараства от 4.07% през 2014 г. до 5.01% през 2018 г., според данни на консултантската фирма J.D. Power.