През октомври миналата година General Motors представи електрическия пикап Hummer, който ще е на пазара през 2024 г. Той вече е последван от дългоочаквания SUV вариант, който, по всичко личи, няма да разочарова.

Разбираемо, двете версии споделят много общи характеристики, като предната част е на практика напълно идентична. Каросерията обаче не е, като тя вече ще идва с голямо затворено багажно отделение и пет врати, като на капака на багажника ще е монтирана пълноразмерна резервна гума.

Друго идентично ще е цената, като базовата версия ще започва от 79,9 хил. долара, а, в зависимост от нивото на оборудване, той ще стартира от 89,9 хил. долара (EV2) или 99,9 хил. долара (EV3X). Първата серия (Edition 1), пусната от производителя, ще има и премиум стойност от 110,5 хил. долара, но тя ще идва и с екстремен офроуд пакет.

При версиите EV2 и EV2X возилото ще има два електромотора с обща мощност от 625 к.с., а топ версиите EV3X и Edition 1 ще имат по три електромотора с обща мощност от 830 к.с. Пробегът ще е от почти 400 км с един заряд до 482 км при върховите модели.

От General Motors предлагат изключително бързо 800-волтово зареждане, което ще идва във всички версии на SUV-то, с изключение на базовата такава, а екстремният офроуд пакет ще е достъпен от версията EV2X нагоре. При него Hummer идва с 18-инчови джанти, но 35-инчови гуми за кал, измежду другите подобрения.

В режим Crab колата ще може да се вдига още повече от обикновено (въздушното окачване ще е стандартно за всеки електрически Hummer SUV), а водачът ще може да завива и с четирите колела, което ще му даде около метър и половина по-малък радиус на завиване от пикапа, който няма тези функционалности.

Други разлики между SUV-то и пикапа ще открием при междуосието, което е с цели 22 см по-късо, отколкото е при пикапа, като то е 321,8 см. Засега не е ясно колко ще е дълъг моделът, но се предполага, че като цяло той ще е значително по-къс, тъй като няма огромния багажник леген като при пикапа.