Италианската компания Ferrari анонсира нова версия на хибридния хиперавтомобил SF90, се казва в съобщение на пресслужбата на известната марката спортни коли. Автомобилът ще бъде предлаган два вида каросерии: купе и роудстър.
Източник: Ferrari
Купето е наречено Ferrari SF90 XX Stradale, а роудстърът е наречен SF90 XX Spyder. Ще бъдат произведени общо 799 купета и 599 роудстъра. Новата версия се различава от стандартния SF90 преди всичко в друг аеродинамичен бодикит, който осигурява висока притискаща сила. Голямо задно крило и други светлини се появиха отзад на каросерията.
Източник: Ferrari
Интериорът на колата също е променен донякъде. Предният панел на обновения модел е направен от въглеродни влакна, а вътрешната облицовка е направена от алкантара.
SF90 има 4,0-литров би-турбо V8 бензинов двигател, който е с повишена мощност от 779 на 797 конски сили. Три електрически мотора (два на предната ос и един на задната ос) също са станали по-мощни: общо 233 к.с. срещу предишните 220 конски сили. По този начин общата мощност на автомобила е 1030 к.с. (30 к.с. повече от стандартния модел).Спирачките са преработени: появиха се нови фрикционни накладки, подобрено охлаждане отпред, монтирани са дискове с по-голям диаметър отзад.
В кабината - повече въглеродни влакна, олекотени седалки и опростени декоративни панели. В много отношения благодарение на това беше възможно да се намали теглото на колата с 10 кг: купето SF90 XX Stradale има тегло от 1560 кг, а "паякът" - 1660 кг.
Източник: Ferrari
До първите сто SF90 XX ускорява за 2,3 секунди. Максималната скорост е 320 км/ч срещу 340 за стандартната версия. Това се дължи на инсталирането на по-агресивен аеродинамичен комплект за тялото. Капацитетът на батерията не е променен и е 7,9 kWh. Запасът на мощност с едно зареждане е 25 км.