Ferrari планира да пусне 15 нови модела, включително хибридни коли, товарен автомобил и още специални модели, като част от плана да удвои основните си приходи до 2022 г., съобщава Reuters.
Производителят на суперавтомобили си поставя за цел коригирани основни приходи от 1.8-2 млрд. евро до 2022 г., вместо 2-та млрд. евро, които заложи покойният шеф на компанията Серджо Маркионе.
Но неговият наследник иска да успокои инвеститорите, че компанията може да поддържа силния растеж.
"Това е амбициозен план, който може да се осъществи на базата на конкретна и подробна рамка", каза Луис Камилери в централата на компанията в Маранело, Италия.
Внезапната смърт на Маркионе през юли разтърси инвеститорите, които очакваха опитният ръководител да остане начело до 2021 г., след като той повиши повече от 2 пъти пазарната стойност на Ferrari откак компанията стана публична през 2015 г.
Камилери и неговият екип очертаха план, който да покаже как фирмата, известна със своето състезателно ДНК и ревящи двигатели с вътрешно горене, ще се прехвърли към производството на хибридни автомобили и ще увеличи маржовете до над 38%, без да жертва своята изключителност.

Суперколите на Ferrari вече са продадени за година напред
Нови модели вдигат печалбите на компанията
С маржове от 30% в момента, голяма ценова мощ и завиден списък от чакащи клиенти, Камилери наследява бизнес, който работи на пълни обороти, и едва ли ще се отклони много от сценария на своя именит предшественик.
Маркионе направлява отделянето на Ferrari от компанията майка Fiat Chrysler, позиционира я като луксозна марка, а не като обикновен производител на автомобили и успя да направи това, което малцина вярваха, че е възможно: да поддържа годишен производствен капацитет от 7000 коли, без да жертва ценовата мощ или изключителната привлекателност на "черните кончета".
В продължение на няколко години Ferrari натрупа рекордни печалби, подпомогната от специални модели и програма за персонализиране.
Но може да се окаже трудно да се запази високата оценка на компанията, тъй като правилата за емисиите се затягат, увеличаването на капиталовите разходи, а балансът между инвеститорите, състезателните фенове, собствениците и колекционерите става все по-труден.
Ferrari представи и новия си супер спортен модел, наречен Monza, който се предлага в 2 разновидности - едноместния Monza SP1 и двуместния Monza SP2, като и двата са с отворен покрив. 12-цилиндровите машини разполагат с 810 конски сили, достигайки скорост от 100 км/ч за по-малко от 3 секунди.
Те ще бъдат произведени в 500 бройки и са част от нов сегмент, наречен "Икона", вдъхновен от модели от миналото на Ferrari, който е предназначен за най-лоялните клиенти на компанията.
Компанията ги определя като най-близкото нещо до състезател от Формула 1, създавано за публичния пазар.