Honda обяви, че пуска следващото поколение от седана Legagy който е екипиран с технологията Traffic Jam Pilot, позволяваща на автомобила да се управлява сам в задръствания и на магистрали е първата сертифицирана технология с ниво на автономност 3 в Япония, предаде Zero Hedge.
Все пак от модела първоначално са произведени само сто бройки с тази функционалност като тест на концепцията и пазарните настроения. Те обаче ще бъдат пускани само на лизинг и само за потребителите в Страната на изгряващото слънце на цена, започваща от 102 хил. долара. От компанията изтъкват, че засега нямат планове моделът да бъде изнасян в други части на света.
Ниво на автономност 3, наричано още "условна автономност", означава, че автомобилът може да се самоуправлява, но само в определени ситуации, какъвто е случаят на Legacy, която няма да изисква шофьорска намеса в интензивен градски трафик. Водачът обаче трябва да е готов да поеме управлението, ако колата го поиска от него.
Най-високото ниво на автоматизация е петото, при което автомобилът е способен да се управлява при всички видове пътни обстановки и не изисква никаква намеса от водача.
"Дългото шофиране ще е много удобно и шофьорите ще са подложени на по-малко стрес", каза ръководителят на проекта за автономните автомобили към Honda Хитоши Аоки.
Освен Traffic Jam Pilot, Legacy идва и със системата Sensing Elite, която представлява адаптивен круиз контрол, поддържащ автомобила в средата на лентата, благодарение на което няма да е необходимо шофьорът да държи ръцете си на волана. За смяната на лентите е достатъчно само да се включи мигача, а седанът ще прави останалото сам. Sensing Elite може да смени лентите и сама, ако е това е необходимо за изпреварването на друг автомобил, за което не е необходима човешка намеса.
Legacy все пак засича чрез камера дали шофьорът следи пътната обстановка, а цветова сигнализация на волана му показва коя система за самоуправление е включена.
През 2017 г. Audi имаше планове да представи автопилот от ниво 3 във флагманския си седан A8, но от компанията в крайна сметка загърбиха идеята, защото могат да се окажат обвиняеми в Европа, ако автомобил с включена система за самоуправление стане участник в ПТП.