Южнокорейската Hyundai Heavy Industries Group промени името си на HD Hyundai, съобщи компанията в регулаторна документация.
Според съобщения в корейските медии, цитирани от Оffshore-energy промяната на името съвпада с 50-годишнината, проведена в Съннам, провинция Кьонги-до, която послужи като сцена за компанията да обяви новата си визия.
Компанията разкри своите три основни стълба на бизнеса си, които са:
"Осъзнаване на безкрайния потенциал на морето" в корабостроителния и морския сектор;
"Реализиране на устойчива бъдеща енергийна екосистема" в енергийния сектор;
"Предоставяне на индустриални решения, които надхвърлят ограниченията на времето и пространството" в сектора на индустриалните машини.
Технологичните иновации в съответствие с морската декарбонизация и дигитализация са определени като ключ към успеха на бизнеса през следващите 50 години.
HD Hyundai е компанията майка на Korea Shipbuilding and Offshore Engineering (KSOE), която контролира най-големите корабостроители в страната: Hyundai Heavy Industries, Hyundai Samho Heavy Industries и Hyundai Mipo Dockyard.
Изминалата година беше успешна за корабостроителниците на KSOE, тъй като компанията успя да надхвърли годишната си цел от 17,4 милиарда долара. KSOE спечели поръчки за 190 кораба, основно водени от търсенето на кораби за втечнен природен газ, тласкайки книгата си с поръчки до 22,8 милиарда долара.
Необходимостта от все по-екологичен дизайн на плавателни съдове е един от ключовите двигатели на иновациите в KSOE. Някои от най-новите проекти, с които са се захванали корабостроителниците на компанията, включват разработване на горивни клетки за задвижване на кораби, както и разработване на дизайн на плавателни съдове, задвижвани от алтернативни горива като метанол, амоняк и водород.
Преди два месеца KSOE разкри, че започва проект с Shell, Doosan Fuel Cell, HyAxiom и класификационното общество DNV за използване на 600KW високоефективна горивна клетка с твърд оксид (SOFC) за генериране на електроенергия от 174 000 кубични метра LNG превозвач, който ще се управлява от Shell от 2025 г.
LNG превозвачът ще използва горивни клетки като спомагателен енергиен агрегат и ще извършва своята демонстрация за една година по действителния търговски маршрут.
През септември 2022 г. Hyundai Heavy Industries (HHI) и Hyundai Mipo Dockyard (HMD) спечелиха одобрения за концептуален дизайн на два превозвача на втечнен нефтен газ (LPG), работещи с амоняк. Освен това HHI обедини усилията си с Корейската национална петролна корпорация (KNOC) за разработване на плаващо устройство за съхранение и регазификация на амоняк (FSRU).