Volkswagen изостава все повече и повече от Tesla в състезанието за растящия пазар на електромобили, пише CNN.
Най-големият европейски производител отчете 452,9 хил. доставени електромобила през 2021 г. — почти двойно спрямо 2020 г. Дори и това обаче не е достатъчно, за да поддържа темпото на Tesla, която е продала 936 хил. автомобила през 2021 г.
Общо, Tesla увеличава доставките си с 436,6 хил. през миналата година, докато повишението при Volkswagen Group, която притежава още и Audi, Porsche, Skoda и други, е 220,9 хил.
Германският гигант обеща над $100 млрд. през следващите пет години за електрифициране на моделната си гама. VW вече води по продажби на електромобили в Европа, където очаква четвърт от продадени коли през 2026 г. да са електрически. Компанията пусна и нови модели, включително електрически хечбек и SUV, но прогресът бе забавен заради проблеми в доставните вериги.
Tesla прогнозира, че благодарение на новите заводи в Тексас и Германия ще записва годишен ръст на продажбите от поне 50 процента през следващите няколко години.
Иначе, Volkswagen Group отчита общо най-ниските си продажби от 10 години насам — 8,9 млн. автомобила с двигател с вътрешно горене и/или електрифицирани. Брандът Volkswagen бележи спад от 8,1 процента до по-малко от 4,9 млн. доставени автомобила. Най-голям е той в Китай, където компанията е продала 14,8 процента по-малко автомобили.
Електрическите модели представляват 5,1 процента от продажбите на групата през миналата година.
Короната отново е в Toyota
Японският гигант Toyota все още не е отчел продажбите за последния месец на 2021 г., но вече е ясно, че взима короната за втора поредна година. Само между януари и ноември 2021 г. производителят е продал 9,56 млн., с което надхвърля отчетените от Volkswagen Group продажби.
Японският бранд печели все повече привърженици и на Стария континент, където реализира 1,03 млн. продажби за 2021 г. и увеличава пазарния си дял до рекордните 6,4 процента.
Corolla, Yaris и RAV4 отговарят за 55 процента от общите продажби в Европа. Повече от половината продадени автомобили на Стария континент са били хибриди.
Toyota успя да завземе пазарен дял и в САЩ, където успя да детронира GM, която ежегодно водеше от 1931 г. насам