Не всичко се купува с пари, но когато си плащаш, със сигурност можеш да получиш малко повече скорост - поне ако си притежател на електрически автомобил от Mercedes. Компанията вече предлага ъпгрейд с месечна такса, който отключва допълнителна мощност на двигателят, съобщава CNN.

Детайли: Срещу 60 долара на месец собствениците получават бонус от 60 конски сили, срещу 90 - 80 коня. Не е нужно да се ходи до представителство на Mercedes-Benz - обновлението идва онлайн с помощта на е-магазина Mercedes Me, а вие вдигате от 0 до 100 км/ч с една секунда по-бързо офлайн.

"Суперкомпютри на колела": Mercedes-Benz показаха новата си платформа

"Суперкомпютри на колела": Mercedes-Benz показаха новата си платформа

Компанията иска да догони Tesla по отношение на автоматизираното шофиране

Има и варианти за годишен абонамент или доживотна покупка. Например, седанът EQE 350 става с 348 конски сили (при заводски 288) срещу 1950 долара.

Очаквано, компанията е направила така ъпгрейдите, че да няма опасност по-бюджетните модели да се окажат по-мощни от премум електромобилите на марката.

Още нещо: Това далеч не са единствените платени дигитални екстри в електрическите мерцедеси. Предлагат се премиум навигация, автоматично уведомяване при щета или опит за кражба и специален режим, при който колата е с намалена мощност и не показва лични данни, докато я кара трето лице (например - на автомивка).

Контекст: Ъпгрейдите с абонамент са примамлива ниша за автомобилните производители. Новите софтуерни платформи на колите позволяват внедряване на разнообразни допълнителни функционалности, за които някои собственици биха си платили. Tesla предлага допълнителна помощ за водача, а сред по-скандалните примери е BMW, където подгревът на седалките е с месечна такса.

Mercedes-Benz въвежда абонаментна такса за висока скорост

Mercedes-Benz въвежда абонаментна такса за висока скорост

На този фон автомобилният гигант иска да направи своите електромобили още по-бързи

GM, Stellantis и Mercedes-Benz очакват през следващите години да правят по между 1 и 25 млрд. долара само от софтуерните екстри.

От друга страна: Да искаш пари за навигация е едно, да контролираш възможностите на мотора с месечна такса, обаче, е друго. Клиентите може да приемат това за вид измама, предупреждава главният редактор на Edmunds.com Алистър Уивър: "Ще си кажат: "Купил съм си колата и тя може Х, но, за да го може, трябва да плащам отгоре".

Мениджърът на дигиталните автомобилни услуги в Mercedes Маркус Росман обяснява - щом за дадена функция има копче в купето, за нея няма да има месечна такса. Иначе казано, поне при тази марка няма да стигнем до етапа, в който при натискане на спирачката на екраните ще светва надпис "Моля, подновете своя абонамент"...