Обещание за "производителност като на суперкомпютър", партньорство с Google, софтуерни екстри с абонамент и много смел дизайн - това показаха от Mercedes-Benz на свое събитие в Калифорния, посветено на новата операционна система, която ще задвижва автомобилите на компанията. За германския производител е важно да покаже, че, освен дизайн и механична надеждност, неговите модели предлагат и истинско хай-тек изживяване - нещо, върху което се крепи маркетинговата стратегия както на Tesla, така и на новите китайски играчи на пазара.

Новата операционна система MB.OS е вътрешна разработка, но с много сериозни партньори - Nvidia, Luminar и Google. Целта - по-висока безопасност, по-ефективно автоматизирано шофиране и по-добра навигация. Операционната система ще подлежи на допълнителни обновления през 5G мрежа, като така ще се добавят нови функционалности.

Mercedes представи най-мощния седан S-класа

Mercedes представи най-мощния седан S-класа

S63 E Performance има хибриден силов агрегат с 1430 Nm въртящ момент

"Ройтерс" съобщава, че Mercedes-Benz и Nvidia са се споразумели да си делят приходите с цел сваляне на цената на мощните чипсети Orin, които ще задвижват първата генерация електромобили с новата софтуерна платформа. По думите на изпълнителния директор на MB Ола Калениус това е изгоден вариант даже и водачите да не активират всички функционалности, предлагани от процесора на Nvidia. А Orin е наистина мощен - способен е на 254 трлн. операции в секунда.

Luminar, в която Mercedes-Benz има дял, ще помогне със своите LiDAR сензори на автомобилния производител в опитите му първи да се сдобие със сертифицирана система за автономно движение от трето ниво. Целта е автомобилите да могат да се движат самостоятелно със скорости от до 130 км/ч.

Mercedes създава първата си фабрика изцяло за електромобили в Полша

Mercedes създава първата си фабрика изцяло за електромобили в Полша

Производството ще е за електрически микробуси

От Google ще дойде навигационната информация в реално време, като обаче от MB са се погрижили операционната система да може да се адаптира към различни доставчици - например, в Китай ще се използва местна платформа. Иновацията тук е, че процесът ще е двустранен - предложеният път ще е съобразен с оставащият заряд и консумацията на ток.

Откъм infotainment партньорствата за старта на MB.OS към момента се знае, че ще има интеграции със Zoom, YouTube и TikTok, като даже ще има вградена камера в колата.

Това струва пари

От MB не крият, че новата платформа е изградена около допълнителните услуги. Стандартно автомобилите ще идват със системи за подпомагане на водача от второ ниво. Тези от трето, за които ще са нужни и LiDAR сензори и които позволяват намиращият се на шофьорското място да е ангажиран с други дейности, са допълнителна опция при поръчка и са обвързани с платения пакет с фиксиран абонаментен период MB.DRIVE.

MB.CONNECT пакетът обединява в себе си функции, свързани с навигацията, дистанционното управление на функциите, развлекателното съдържание, комуникацията и защитата, а MB.CHARGE дава достъп до по-добри цени на зарядните станции.

Mercedes-Benz въвежда абонаментна такса за висока скорост

Mercedes-Benz въвежда абонаментна такса за висока скорост

На този фон автомобилният гигант иска да направи своите електромобили още по-бързи

Освен това, на екраните на новите автомобили на Mercedes-Benz ще има и персонализирани реклами. "Нашият подход е следният - стандартизираме една архитектура и така имаме пълен контрол над данните. След това те ни позволяват да имаме пълна комуникация с клиентите и така можем да следваме пазарните тенденции", обясни софтуерният директор на Mercedes-Benz Магнус Остберг, цитиран от PC Magazine.

Кога ще е на пазара

Олекотена версия на MB.OS ще дебютира в новата E-класа по-късно през тази година. Той ще стъпи върху сегашната платформа MBUX, която ще получи възможност и за директно инсталиране на Android приложения. Първите модели с пълнофункционална операционна система се очакват на пазара в края на 2024 г. или началото на 2025 г.

От 2025 г. ще стане възможно и да се надграждат определени функционалности чрез допълнителни покупки през електронния магазин на автомобилния производител.