Китайската компания BYD за първи път се нареди сред десетте най-големи автомобилни производители в света, съобщава Nikkei Asia, като се позовава на данни от продажбите през първото полугодие.

Докато на практика непознатата у нас марка печели ударно позиции, Mercedes-Benz Group и BMW липсват в глобалния Топ 10.

Китайският BYD купува американски бизнес за електроника за $2,2 милиарда

Китайският BYD купува американски бизнес за електроника за $2,2 милиарда

Сделката ще разшири продуктовото портфолио на компанията с компоненти за смартфони

Детайли: Ето и класирането по продажби:

Място

Производител

Продажби за първото полугодие, млн. броя

1

Toyota group

5.41

2

Volkswagen group

4.37

3

Hyundai/Kia

3.65

4

Renault/Nissan/Mitsubishi

3.2

5

Stellantis

3.2

6

GM

2.96

7

Ford group

2.17

8

Honda

1.84

9

Suzuki

1.52

10

BYD

1.25

Toyota и VAG са традиционно популярни на пазара, а третата позиция на Hyundai и Kia показва и корейския напредък както в технологията и дизайна на автомобилите, така и в маркетинга им.

Honda е единствата компания от челната десетка, при която продажбите намаляват на годишна база.

Още нещо: Влизането на BYD в елитния клуб се случи впечатляващо бързо. През 2021 г. марката не беше даже в Топ 20, а преди година беше на 16-о място. Сега оставя зад себе си както Mercedes, така и BMW.

Печалбата на китайския гигант BYD се увеличи петкратно

Печалбата на китайския конкурент на Tesla се увеличи петкартно

Само за едно тримесечие

Печелившо се оказа решението на компанията да се откаже от традиционните двигатели. Така BYD се възползва максимално от усилията на китайските власти за масова електрификация на автопарка на населението. Нейните електромобили и plug-in хибриди са част от богата гама, която започва от най-достъпни модели и свършва с луксозни возила. Силното им присъствие "задушава" западните марки.

Само през първото полугодие 80 000 коли на BYD са били изнесени в чужбина, като особено в Русия китайците запълват празнината, останала след напускането на западните производители заради войната, пише Nikkei. Така BYD се оказа на водещи позиции на 14 различни пазара на автомобили с алтернативно задвижване през H1, а Tesla и VW останаха доста по-назад.

Печалбата на BYD скочи с над 400% - конкурент ли е вече на Tesla

Печалбата на BYD скочи с над 400% - конкурент ли е вече на Tesla

Компанията на Илон Мъск свали драстично цените на своите електромобили

Какво следва: BYD не са единствените с поглед към върха. Geely са на 13-о място, Changan - 14-и, a Chery - 17-и. Всички те са с двуцифрен ръст на продажбите и е твърде вероятно да започнем да ги виждаме по-често и по родните пътища.