Китайският автомобилен гигант BYD отчита петкратен ръст на печалбата за първото тримесечие на годината, съобщава Reuters. Така компанията затвърждава лидерството си при продажбите на електромобили на най-големия пазар с света - азиатския.
Нетната печалба на компанията за първите три месеца на 2023 година достига $596,56 милиона, което представлява ръст от 410,9% спрямо същия период на миналата година.
Компанията, сред чиито инвеститори изпъква името на Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет, е продала повече автомобили от Volkswagen
За три месеца BYD е продала 552 076 превозни средства, задвижвани с нов вид енергия (NEV), което е скок от 92,81% на годишна база. Компанията е продала над 1,86 милиона автомобила през 2022 година, като голяма част от продажбите са именно в Китай.
През март тази година BYD се присъедини към много други китайски марки в ценовата война, започната от Tesla в края на миналата година - с предлагането на отстъпки за своите електромобили Song Plus и Seal.
Намаляването на цените изтри част от печалбите на производителите на автомобили, като Tesla отчете 24% спад на нетната печалба за първото тримесечие на 2023 година.