За много хора при закупуването на лека кола цветът играе решаваща роля. И автопроизводителите добре разбират това, предлагайки широки цветови гами. За някои марки добре е известно, че залагат на определени цветове, като Ferrari за много специалното си червено.
Интересно е да се види за кои марки кой цвят наистина играе най-важната роля? Оценката на това извърши списанието AUTO STRASSENVERKEHR въз основа на регистрационните данни на германския Федералния орган за автомобилен транспорт (KBA), пише auto-press.net.
Според изследването най-популярният цвят на автомобилите в Германия е сивият. Според KBA през 2019 година 30,3 процента от всички нови автомобили са били боядисани в сиво.
Следва черното с дял от 24,8 процента, бялото е с 20,6 процента. Синьото е на четвърто място с дял от 10,9 процента, пред червеното (7,2 процента) и кафявото (1,3 процента). Цветовете жълто, зелено и оранжево са твърде екзотични за германците, всеки с 1,1 процентен дял.
Синият цвят е бил най-популярен при закупените автомобили Dacia с дял от 25,5 процента, изпреварвайки в същото купувачите на Honda (19 процента).
Ferrari и Alfa Romeo са марките автомобили, които са емблематични с червените си автомобили. И въпреки това те са изпреварени отдавна. Марката автомобил с най-висок дял в червено през 2019 година беше Mazda. 29 процента от всички модели на Mazda в Германия са доставени в червено. На второто място следва Alfa Romeo (24,1%).
Въпреки че кафявото е нишов цвят, има марки, при които купувачите го харесват - 8,5 процента от всички модели на Subaru са кафеви, изпреварвайки Mitsubishi (5,3 процента) и Dacia (5,1 процента).
Зелено, жълто, оранжево също са цветове екзотични в Германия. При някои марки обаче заемат сериозен дял - например във филиала на BMW Mini 7,2% от моделите се продават в зелено. Зеленото е много популярно и при клиентите на Citroen - 5,2 процента.
Повечето фенове на жълтото има сред купувачите на Suzuki - 5,3 процента.
И най-високият дял на шофьорите, които харесват оранжево е при SUV-овете на Ssangyong - 7,9 процента.