Най-амбициозният китайски автомобилен производител BYD стъпва официално на румънския пазар тази пролет и би искал да изгради мрежа от поне 20 дилъра, съобщават местни медии. Навлизането на румънския пазар е важен етап, коментират от компанията, като първият модел, който ще бъде представен, е електрическият автомобил Atto 2.
BYD, който през миналата година продаде над 4 милиона автомобила по целия свят, вече има 2 фабрики в процес на изграждане в Европа. Наред с мощностите, които са в процес на изграждане, се обсъжда идеята и за завод в Германия, както писа наскоро Ройтерс.

Източник: iStock
Очаква се фабриката на BYD в Унгария да започне производство през месец октомври, а тази в Турция може да заработи още през март 2026 година. При достигането си на пълен капацитет двете съоръжения ще могат да произвеждат 500 000 автомобила годишно.
В Румъния BYD планира да въведе нови модели, включително електрическите BYD Sealion 7 и BYD Seal U DM-i. Компанията подготвя и стратегически ход с пускането на модел, който ще бъде пряк конкурент на местния автомобил Dacia Spring.
Това е изцяло в унисон с плановете за бърз ръст в продажбите, а целта е постигането на водеща пазарна позиция, която дори да изпревари местния производител.
"Компанията има амбицията да се утвърди като основен играч на румънския пазар и да стане лидер по продажби в страната през следващите 5 години", коментира Стела Ли, вицепрезидент на BYD.
Националното представителство на китайския производител се управлява от Андрей Дуика, който преди това е работил в Trust Motors, местен вносител на марките Peugeot, Citroen и Opel.
Както Money.bg писа, преди година основният конкурент на Tesla стъпи и в съседна Гърция в сътрудничество с партньорския дилър Sfakianakis Group. Тогава компанията обяви и плановете си за отварянето на 2 шоурума в столицата Атина.