Към 1 юли 2020 г в Руската федерация са регистрирани общо около 45 милиона леки автомобила, от които над 20% са се заемат от конкретни 10 модела. Шест от тях са модели на родната Lada, а останалите са на чуждестранни марки. Към същата дата в Русия са регистрирани 28,6 милиона леки автомобила на чуждестранни марки , което е 64% от общия автопарк на страната. Тези данни са предоставени от аналитичната агенция Автостат.

Най-популярните марки автомобили в Русия

Най-популярните марки автомобили в Русия

От 42 милиона коли в страната една трета са Lada

Най-много чуждестранни леки коли са произведените от японски компании - в страната има 10,3 милиона такива автомобила (23% от общия брой автомобили в Руската федерация).

Около 5,4 милиона (12,2%) автомобили са продукция на южнокорейски марки, а германските автомобили са на трето място с 4,7 милиона бройки (10,4%).

Освен това в Русия са регистрирани 3,3 милиона американски коли (7,4%) и 2,5 милиона френски коли (5,6%).

И накрая, руските шофьори притежават 928 хиляди чешки (2,1%) и 644 хиляди китайски коли (1,4%). За превозните средства от други страни тази цифра не надвишава 300 хиляди единици и техният дял е по-малък от 1%.

По данни на Автостат, цитирани от autonews.ru, за периода януари - юли 2020 г. в Русия са продадени 2 милиона 35 хиляди използвани чуждестранни марки , което е с 6,6% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.

Най-продаваните европейски марки автомобили в Русия

Най-продаваните европейски марки автомобили в Русия

Седанът Volkswagen Polo е най-популярната европейска кола през 2019 г.

Ford Focus остава лидер на вторичния пазар в Русия, като моделът е препродаден 64,2 хиляди пъти за седем месеца (спад от 13,6%). На второ място се нарежда Hyundai Solaris с 57,7 хил. Бройки (-0,9%), а третото - Kia Rio (56,6 хил. Бройки; + 4,2%).

Следва Toyota Corolla (52,9 хил. Бройки; -9,1%), а челната петица е затворена от Toyota Camry (41,7 хил. Бройки; -8,8%).

Най-крадените автомобили в Русия през 2020-а

През пролетта и лятото на 2020 г. относително достъпните коли от японски и южнокорейски марки станаха най-популярни сред похитителите. Това отчасти се дължи на поскъпването на резервните части.

Експертите на АлфаЗастраховане определиха най-крадените автомобили в Русия за изтеклия период на тази година.

Информацията се основава на честотата на кражбите и представлява съотношението на броя откраднати превозни средства към общия брой автомобили на дадена марка, застраховани от компанията.

По този начин най-популярната кола сред крадците на автомобили е била Toyota RAV4. В процентно изражение този SUV представлява 14% от всички превозни средства, откраднати през пролетта и лятото на 2020 година.

Второто място е заето от Toyota Camry с резултат от 13% Третата позиция е за корейския автомибил Hyundai Solaris с 5% от кражбите. Първата петица в негативния рейтинг се затворя от Hyundai Tucson с общо 5% и Kia Sportage с 5%.

В топ 10 на лидерите в кражбите са още: Kia Rio (4%), Hyundai Creta (3%), Kia Ceed (3%), Kia Sorento (3%) и Lexus RX300 (3%).

В Русия преброиха колите Lada. Кои модели са най-популярни?

В Русия преброиха колите Lada. Кои модели са най-популярни?

По пътищата на страната се движат близо 10 милиона от тях, произведени преди 2010 г.

Преди няколко дни бе съобщено че експертите на Avito Auto са провели проучване и са установили, че в Русия търсенето на системи против кражба се е увеличило с 52%.

"Броят на кражбите все още не е достигнал мащаба преди коронавируса, но отново нараства в цялата страна. През пролетта, в пика на епидемията в страната, шофьорите донякъде "се отпуснаха": те започнаха да пътуват по-малко, в много градове имаше контрол на достъпа, хората заминаваха за своите дачи, на този фон броят на кражбите значително намаля. Сега ритъмът на живот в градовете се възстановява, хората са се завърнали от летните си вили и ваканции и похитителите отново са се активирали ", обясни Александър Харагезов, директор на отдела за застрахователни плащания" АлфаЗастраховане, цитиран от Autonews".

Специалистът също така отбеляза, че сега най-популярни сред похитителите са относително достъпните автомобили на японски и южнокорейски марки. Според Харагезов това отчасти може да се обясни със забавяне на доставките на резервни части поради пандемията и в резултат на това повишението на цените за тях.