Nissan се изправя пред възможността от още по-рязко съкращаване на разходите, след като амбициозният план на компанията за трансформация на бизнеса се сблъска челно с реалността, пише The Wall Street Journal.
"Трябва да намалим фиксираните разходи", заяви главният изпълнителен директор Макото Учида в четвъртък, след като производителят отчете нетна загуба от 26,09 милиарда йени ($237 милиона) за четвъртото тримесечие на 2019 г. Това е първата загуба от 2009 г., когато бушуваше криза.
Компанията намали и за втори път прогнозата си за финансовата година, приключваща в края на март. Сега Nissan очаква оперативна печалба от 85 милиарда йени, след като продажбите ще бъдат по-слаби от прогнозираните по-рано. Акционерите пък няма да получат дивидент.
През 2018 г. предшественикът на Учиа, Хирото Саикава, обяви, че бизнесът на Nissan е "разяден". Проблемът, смята той, е, че в САЩ, продажбите растяха бързо благодарение на щедри отстъпки, които изядоха печалбата. Сега обаче продажбите също падат, а печалбата остава ниска. И компанията гори пари.
Според Саикава продажбите ще достигнат своето дъно през тази година. Наследникът обаче смята, че това ще се случи след още една година, поне.
През юли Nissan съобщи, че ще намали производството и ще съкрати 12 500 души, като крайната цел е да пести по $2,8 милиарда годишно. През септември, след спад на приходите и печалбата, бордът поиска оставката на Саикава.
В четвъртък компанията съобщи, че ще спре да произвежда и евтиния си бранд Datsun. Спрени ще бъдат и модели, които не се продават добре, а компанията започва и преглед на дейността на заводите по света.